Aangifte

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Neolec
Infopolitie Gast

Aangifte

Ongelezen bericht door Neolec »

Ik vraag mij al langere tijd af wat er met mijn aangifte gebeurd wanneer het aangifte gesprek voltooid is??? Ik heb laatst aangifte gedaan van diefstal fiets met braak. Maar wat gebeurd hiernou mee?????
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door rich »

Na het doen van een aangifte vindt er een screening plaats waarin wordt gekeken naar opsporingsindicaties.
Als die indicaties aanwezig zijn zal er een onderzoek worden gestart om die zaak op te lossen.

Verder helpen de gegevens uit de aangifte om de criminaliteit in kaart te brengen zodat er gericht actie ondernomen kan worden als er een bepaald patroon waarneembaar is.

Als er geen opsporingsindicaties zijn zal er geen onderzoek worden gestart maar ook dan zijn de gegevens alsnog van groot belang. Het kan immers zijn dat de fiets wordt teruggevonden en dan zijn die gegevens weer nodig om de fiets terug te brengen bij de eigenaar. Tevens is het van groot belang om aangifte te doen want zonder aangifte weet de politie niet of de fiets gestolen is of niet en dan zal de dader/heler nooit gepakt kunnen worden.

Als er geen onderzoek plaats zal vinden omdat er te weinig indicaties zijn dan krijgt de aangever dit te horen mits hij heeft aangegeven dat hij op de hoogte gehouden wil worden het verloop van de zaak.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten