zicht in achterruiten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Anders gezegd: als ik een auto achterin helemaal volstouw met kussens (voorbeeldje) waardoor ik niets meer heb aan mijn binnenspiegel, mag ik toch rijden, ook al heb ik een doekje over mijn rechter buitenspiegel geknoopt waardoor ik daarin niets meer kan zien ?
Bouwe1
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe1 »

Er staat mij ergens vaag iets bij van rechterbuitenspiegel en zicht achter de auto.
Uit mijn hoofd:
3 meter achter de auto 1 meter links en rechts, t.o.v. de zijkant van de auto, de straat kunnen zien.
kan ook zijn dat dit mij verteld is bij een anti-slipcursus.

Is in 1990 bij mij gecontroleerd n.a.v. het niet geschrapt hebben van een achterruit......
Inderdaad, hij stond goed en geen boete.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

@2cv:
Nee, lekker puh! :lol:

Want dan mis je feitelijk 'die voorziening en zicht'.... Maar als je er een proefproces van wilt maken, graag! :twisted:

En er zijn wel eisen aan spiegels en 'zichtgraden', maar dat zijn geen eisen die de politie zomaar ff handhaaft... Of je moet je spiegel 'los laten bungelen' (of iets dergelijks), maar dan verval je alweer in extremen...

Net zoals over 'opzetspiegels' bij caravans ed...Men spreekt over 'zicht' en niks meer.... :wink:

Hallo! Hoe hoog ligt het tempo hier? :lol:
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 12 mar 2005, 23:28, 4 keer totaal gewijzigd.

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Artikel 5.2.45 Voertuigreglement

<ol><li>Personenauto’s moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en van een binnenspiegel.

<li>Personenauto’s moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze (binnenspiegel) niet aanwezig te zijn.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Duidelijk.
Gesloten