parkeerboete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Bertus
Infopolitie Gast

parkeerboete

Ongelezen bericht door Bertus »

Ik stond vandaag geparkeerd op een plaats waar je normaal mag parkeren , dacht ik.
Normaal hangt daar een bord dat je er niet mag parkeren van maandagmorgen 07.00 uur tot en met vrijdag 18.00 uur .Nu zaterdag was dat verbodbord weg , zag ik later, en toen ik terugkwam zag ik dat ik een bekeuring had gehad , terwijl ik dacht dat je er zaterdags gewoon mocht parkeren .P.S ik staat daar altijd zaterdags geparkeerd omdat ik met mijn bestelbus niet de gewone parkeerplaats opken vanwege de hoogte , want als je auto nl hoger is dan 1.90 meter kom je niet onder de slagboom door , aangezien mijn bus 2.00 meter hoog is Mijn vraag is nu , is deze bekeuring terecht aangezien er zaterdags nooit geen vractwagens daar lossen .Daarvoor stond dat bord er ook M.I. met die tijden
met vriendelijke groet wacht ik uw anrwoord af
Gebruikersavatar
rfo00457
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Was het verbodsbord weg of was het onderbord, die bij het verbodsbord hoort, weg?
Gebruikersavatar
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 4808
Lid sinds: 31 mei 2003, 21:21
Locatie: Veluwe
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Iets meer informatie, of bijv. een foto zou welkom zijn.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

rfo00457 schreef:Was het verbodsbord weg of was het onderbord, die bij het verbodsbord hoort, weg?
Het onderbord was weg ,waar dus de tijden opstaan waarop je dus niet mag parkeren .Het verbodsbord is zo'n laden en lossen alleen voor vrachtwagens en daaronderstond normaal dat bord met die tijden erop van verboden te parkeren
met vriendelijke groet Bertus
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7648
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Ongelezen bericht door SWAT »

De bekeuring is terecht. Er werd immers niet geladen of gelost. Dat u niet gekeken hebt of het onderbord (dat er vroeger altijd was) er nog steeds was is op zich begrijpelijk maar ontsloeg u niet van de verplichting om elke keer te controleren of parkeren was toegestaan.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

SWAT schreef:De bekeuring is terecht. Er werd immers niet geladen of gelost. Dat u niet gekeken hebt of het onderbord (dat er vroeger altijd was) er nog steeds was is op zich begrijpelijk maar ontsloeg u niet van de verplichting om elke keer te controleren of parkeren was toegestaan.
Bedankt voor uw antwoord , dan weet ik dat ik dus fout zat , en dat ik de bekeuring moet betalen
met vriendelijke groet Bertus
Gebruikersavatar
Roland
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Je kunt altijd proberen bezwaar aan te tekenen. Misschien tref je het.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14562
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik vrees van niet... Juridisch gezien is er immers niets verkeerd gegaan... :wink:

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gebruikersavatar
The One
Superlid
Superlid
Berichten: 565
Lid sinds: 13 feb 2004, 22:13
Roepnaam: Conducteeeuur?
Locatie: Bemmel
Geslacht:
Leeftijd: 54
Contact:

Ongelezen bericht door The One »

@ zijlvaart67,

Dat is nog maar de vraag.
@gast
U kunt ook het verkeersbesluit opvragen bij de gemeente.
De bekeuring blijft terecht natuurlijk (want er hing geen onderbord, men kan niet verwachten dat iedere handhaver alle besluiten kent ), maar u zou (bij een niet aangepast, of niet gepubliceerd besluit) de gemeente aansprakelijk kunnen stellen, of dit kunnen gebruiken bij uw verweer.

The One
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14562
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik snap nu wat je bedoelt...

Maar of het onderbord is gestolen, of bewust is verwijderd (in ieder geval niet overeenkomt met het desbetreffende verkeersbesluit) maakt volgens mij niets uit.

Het verkeersteken op zich blijft rechtsgeldig, tenzij duidelijk aanneembaar is dat het niet correct is, of de verkeersveiligheid ernstig in het gedrang komt.

Ik denk niet dat iemand zich kan beroepen op het ontbreken of onjuist zijn van een bijbehorend verkeersbesluit...

Hoogstens zal men de gemeente op de vingers tikken, maar daarom iemand vrijspreken lijkt mij zeer onwaarschijnlijk...

Een betere (of liever een laatste wanhopige) optie lijkt mij het te gooien op 'de algemene beginselen van behoorlijk bestuur' of hoe het ook exact heet (?). Onaangekondige gewijzigde situatie's kunnen (soms terecht) voor verwarring zorgen en tot het verkeerde weggedrag leiden. :wink:

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gebruikersavatar
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Berichten: 7902
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

De bestuurder kan zich niet beroepen op het feit, dat een bord is verdwenen/gestolen. Hij zal zich iedere keer op de hoogte moeten stellen van de situatie op dat moment.

De wetgever heeft aangegeven, dat het niet aan de bestuurder is om de rechtsgeldigheid van borden aan te vechten. Het bord staat er en dus heeft de bestuurder zich er aan te houden.

Uiteraard zijn duidelijk zichtbaar zelfgemaakte borden hiervan uitgezonderd.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Bord

Ongelezen bericht door Gast »

Is het bord later teruggehangen?
En wat is hierover de uitleg van de gemeente?
Lijkt me belangrijk bij een bezwaar/zitting.
Minimaal bezwaar.
gr.
Dick
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16733
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Bord

Ongelezen bericht door Frans »

D.Boks schreef:Is het bord later teruggehangen?
En wat is hierover de uitleg van de gemeente?
Lijkt me belangrijk bij een bezwaar/zitting.
Minimaal bezwaar.
gr.
Dick
Op welke grond wilde u dat bezwaar aantekenen? Er staat normaliter een bord verboden te parkeren met een onderbord wat tijden aanduid. Als het onderbord dus weg is, mag je er toch nooit parkeren ????
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten