Belachelijk; voor booskijkers dan wel en dan niet bekeurd.
Moderator: Moderatorteam
Zeg, Gast, zullen we normaal met elkaar om blijven gaan? Je bent hier vrijwillig op dit forum en als gast dus gedraag je daar ook naar.Anonymous schreef:Ik zou zeker bezwaar maken, want ik weet dat het onterecht is.
En als de auto bij de apk goedgekeurd wordt, waarom denken bepaalde agenten dan te denken dat ze toch gelijk hebben., wie heeft er meer verstand van auto's de apk keuringsmeester of een (doorsnee) motoragentje?
Opm. ..::Frans::.. : gastje veranderd in Gast.
Ik snap dit en alle andere commentaren ECHT niet. Ik geloof dat je niet echt wilt weten hoe weteging in elkaar steekt, of je wil alleen je eigen mening doordrukken.En als de auto bij de apk goedgekeurd wordt, waarom denken bepaalde agenten dan te denken dat ze toch gelijk hebben., wie heeft er meer verstand van auto's de apk keuringsmeester of een (doorsnee) motoragentje?
Nog 1 keer dan: Een APK-keurmeester heeft verstand van een groot aantal technische zaken en eisen waaraan je auto moet voldoen bij een keuring. Hij kijkt NIET of alles wat op en aan je auto zit is toegestaan in nederland, hij kijkt alleen of de dingen waar hij op moet letten in orde zijn.
Simpel voorbeeld: Je schroeft morgen een blauw zwaailicht op je opel kadett. Tevens bouw je een sirene in net als elke andere politie-auto in nederland. Vervolgens breng je je autootje naar de keuring, waar hij netjes zal worden (goed)gekeurd.
Daarna rij je ermee de openbare weg op en meteen bij het uitrijden van de garage krijg je een bon. Je mag namelijk helemaal niet met een blauw zwaailicht rondrijden. Dan kun je wel stellen dat dat lullige agentje er geen verstand van had, maar ben je dan te dom om te begrijpen dat de keurmeester niet keurt op het blauwe zwaailicht of wil je het gewoon niet weten???
Hetzelfde geldt voor (o.a.) die sportuitlaat: Bij een APK-keuring wordt het aantal db wat een uitlaat produceert NIET meegenomen in de keuringseisen . Je kunt dus met een goedgekeurde auto meteen een bon krijgen voor het aantal db.
Gast en anderen kunnen dan allemaal wel heel erg hard met hun kop in het zand gaan gillen dat dan de agenten fout bezig zijn, misschien is het verstandiger om te luisteren naar goede raad....dan weet je tenminste wat je rechten en plichten zijn.
Voor wat betreft het bezwaar wat door de laatst gast wordt voorgesteld: Goeie zaak, zeker doen....maar vertel over een week of 6 dan ook eerlijk de uitslag van je bezwaarschrift.....

-
- Infopolitie Gast
booskijkers zonneband
over de booskijkers alles wat op de lamp is bevestigd mag het apk technisch niet.
zit het bijv aan de motorkap mag het wel mits het licht niet beinvloed wordt.
Zonneband mag enkel als het zichtveld van het bekende A4 papiertje nog goed is, hierbij wordt gemeten vanuit de arm van deruitenwisser.
Wat gebeurd er bij de APK , Goh ziet er wel leuk uit en sneu als het eraf moeten. Kunnen we het makkelijk los krijgen? JA nou dan keuren we hem goed. Krijgen we een steekproef dan peuteren we het er snel af.
Zonneband mag enkel als het zichtveld van het bekende A4 papiertje nog goed is, hierbij wordt gemeten vanuit de arm van deruitenwisser.
Wat gebeurd er bij de APK , Goh ziet er wel leuk uit en sneu als het eraf moeten. Kunnen we het makkelijk los krijgen? JA nou dan keuren we hem goed. Krijgen we een steekproef dan peuteren we het er snel af.
Re: booskijkers zonneband
Dit is APK-technisch toch, want volgens de wetgeving mag het OOK niet aan de motorkap "hangen voor je koplampen (zie eerdere quotes van wetgeving)joostderuiter schreef:over de booskijkers alles wat op de lamp is bevestigd mag het apk technisch niet.
Is dit een APK-eis of wetgeving ??joostderuiter schreef:Zonneband mag enkel als het zichtveld van het bekende A4 papiertje nog goed is, hierbij wordt gemeten vanuit de arm van deruitenwisser.
Dit slaat echt werkelijk alles, wat je nu eigenlijk zegt is dat je garagebedrijf je moedwillig met een auto de weg op laat gaan waarvan men weet dat iets niet mag ???joostderuiter schreef:Wat gebeurd er bij de APK , Goh ziet er wel leuk uit en sneu als het eraf moeten. Kunnen we het makkelijk los krijgen? JA nou dan keuren we hem goed. Krijgen we een steekproef dan peuteren we het er snel af.
Volgens mij moet, als ik bovenstaande lees, iets gedaan worden aan de APK keuring en niet aan het gedrag van handhavende agenten.....of heb ik het nu mis ??
hetzelfde gebeurt met afneembare trekhaak..::Frans::.. schreef:[Dit slaat echt werkelijk alles, wat je nu eigenlijk zegt is dat je garagebedrijf je moedwillig met een auto de weg op laat gaan waarvan men weet dat iets niet mag ???
Volgens mij moet, als ik bovenstaande lees, iets gedaan worden aan de APK keuring en niet aan het gedrag van handhavende agenten.....of heb ik het nu mis ??
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
........of met banden die even snel van een andere auto worden afgehaald als er een steekproef dreigt.gvdbor schreef:
hetzelfde gebeurt met afneembare trekhaak
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak

- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
mag dit ook niet als het lampje niet aan is?Daarna rij je ermee de openbare weg op en meteen bij het uitrijden van de garage krijg je een bon. Je mag namelijk helemaal niet met een blauw zwaailicht rondrijden. Dan kun je wel stellen dat dat lullige agentje er geen verstand van had, maar ben je dan te dom om te begrijpen dat de keurmeester niet keurt op het blauwe zwaailicht of wil je het gewoon niet weten???