Wanbetaling door een Chinese buurman

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Plaats reactie
Vona TS
Infopolitie Gast

Wanbetaling door een Chinese buurman

Bericht door Vona »

Via Marktplaats heb ik voor een Chinese flatbewoner, die geen Marktplaats account heeft, een accu met lader gekocht betaald via mijn bankrekeningnummer voor zijn fiets. Hij heeft niet goed naar de foto's gekeken bij de advertentie en weigert nu het bedrag van ruim €.200 euro aan mij te betalen. Hoe kan ik in dit geval aangifte doen van deze wanbetaler ? Moet ik daarvoor naar een politiebureau of volstaat een online aangifte. Wat zijn naast aangifte nog vervolg stappen om mijn bedrag van deze persoon terug te vorderen ? Ik verneem graag opmerkingen en suggesties. Bij voorbaat dank
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Wanbetaling door een Chinese buurman

Bericht door ThunderSTreak »

Dit is niets voor het strafrecht, maar wel voor het civielrecht. De politie kan hierin weinig voor u betekenen. U zult zelf uw buurman aansprakelijk moeten stellen, aanmanen en eventueel betaling vorderen. Misschien is het slimmer om zelf de batterij weer te verkopen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Plaats reactie