Onverzekerde auto

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Oni TS
Infopolitie Gast

Onverzekerde auto

Ongelezen bericht door Oni »

Wat moet je doen als je weet dat er op een parkeerplaats een onverzekerde auto staat?
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Re: Onverzekerde auto

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Niets. Dit wordt automatisch afgehandeld door de RDW
Mocht de auto toevallig rijdend worden aangetroffen, dan is het een ander verhaal
Ditzelfde geldt ook voor de APK
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Eens met m'n voorganger, behalve dan dat de politie er rijdend ook niets meer aan doet..

Puur 't feit dat een auto onverzekerd (of niet gekeurd) is, is tegenwoordig geen politiekwestie meer, het is de politie verboden om daarop te handhaven.. Heeft ook te maken met het 'ne bis in idem' beginsel..

Mocht er meer aan de hand zijn; de kentekenplaten ontbreken, de auto wordt gesloopt, er lekt olie uit, etc etc, dan kunnen er andere trajecten opgestart worden..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Bedankt voor de update. Dit was mij nog niet bekend.
Jammer dat deze wagens niet gewoon direct van de weg worden gehaald zoals de Engelse politie doet
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

De electronische handhaving door de RDW leverde zoveel zaken op voor het OM dat de men de politie zaken er niet bij wilden hebben en dat de capaciteit beter ingezet kon worden.
Als ik echter zie hoeveel zwerf auto's er tegenwoordig zijn vraag ik mij af of die electronische handhaving wel zo effectief is. Voertuigen met een buitenlands kenteken worden bij de electronische handhaving ook niet meegenomen.
Stay safe out there.
Plaats reactie