Hallo allemaal,
Ik probeer de link bij te sluiten van een speelgoedpistool uit China waarvan ik mij afvraag of dit toegestaan is in Nederland.
Vooral omdat het er best realistisch uitziet.
Ik hoop dat jullie er iets van kunnen zeggen op basis van de link. Alvast vriendelijk bedankt!
https://a.aliexpress.com/_EHp5Y78
Speelgoed pistool uit China wel geoorloofd in Nederland?
Moderator: Moderatorteam
-
oersaai TS
- Roepnaam: Rick
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Speelgoed pistool uit China wel geoorloofd in Nederland?
the ViRuS of hate, infects the ignorant mind
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Speelgoed pistool uit China wel geoorloofd in Nederland?
Waarschijnlijk niet toegestaan. Speelgoed wapens moeten voorzien zijn van het Europees keurmerk (CE) wat niet moet worden verward met het keurmerk China Export dat er niet toevallig heel sterk op lijkt. Het Chinese keurmerk heeft dicht opelkaar staande letters CE, het Europese kerumerk heeft duidelijk uitwelkaarstaande letters C E.
Heeft het daadwerkelijk een Europees keurmerk dan is het bezit toegestaan. Wat niet wil zeggen dat mensen de politie zullen bellen als ze denken dat het echt is.
Heeft het daadwerkelijk een Europees keurmerk dan is het bezit toegestaan. Wat niet wil zeggen dat mensen de politie zullen bellen als ze denken dat het echt is.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Re: Speelgoed pistool uit China wel geoorloofd in Nederland?
Dat is een broodjeaapverhaal, zie hier: https://cemarking.net/chinese-export/maestro schreef: 21 apr 2026, 03:37Speelgoed wapens moeten voorzien zijn van het Europees keurmerk (CE) wat niet moet worden verward met het keurmerk China Export dat er niet toevallig heel sterk op lijkt. Het Chinese keurmerk heeft dicht opelkaar staande letters CE, het Europese kerumerk heeft duidelijk uitwelkaarstaande letters C E.