multitool legaliteit
Moderator: Moderatorteam
-
lcwbrouwer
- Infopolitie Gast
multitool legaliteit
Ik ben aan het rondzoeken voor een multitool voor mijn werk en ben de Dakoyu X1 tegengekomen mijn vraag hierover is of dit wel legaal is want ik weet al de regels voor messen niet uit mijn hoofd
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: multitool legaliteit
Een multitool is niet direct verboden omdat er een mes aan zit. Zo te zien is het lemet onder de maximaal toegestane afmeting. Wel moet je oppassen dat sommige gebieden zijn aangezwezen als risicoveiligheidsgebeid waar messen niet toegestaan zijn, in de horeca bijvoorbeeld ook niet. Ook geldt in sommige gemeenten een messenverbod. Daarnaast is er een verbod op het voorhanden hebben van inbrekerswerktuigen, zoals een multitool
Alles hangt af van de omstandigheden. ga je kamperen, survivelen of ben je bijvoorbeeld timmerman dan zal het in de praktijk geen probleem zijn om te dragen. Wil je het altijd bij je dragen dan zou ik dat afraden.
Alles hangt af van de omstandigheden. ga je kamperen, survivelen of ben je bijvoorbeeld timmerman dan zal het in de praktijk geen probleem zijn om te dragen. Wil je het altijd bij je dragen dan zou ik dat afraden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)