Inrij verbod naar losadres?
Moderator: Moderatorteam
-
Roy Racing
- Infopolitie Gast
Inrij verbod naar losadres?
Goedendag!
Ik ben chauffeur en moet regelmatig ergens lossen waar ik niet “kan” komen of beter gezegd, niet mag komen. Ik ben altijd bewust bezig met de truck zo neer te zetten dat het zo veilig mogelijk is voor iedereen (inclusief mezelf want dat ik nog knopen aan mijn broek heb is een wonder).
Mijn truck is inclusief kooiaap (meeneemheftruck +-17m80 lang, 4m hoog, 2m50 breed en weegt 20 ton leeg met lading zo’n 25 ton.
Soms ontkom ik er niet aan een weg in te gaan waar ik officieel, zwart wit gezien niet in mag (dus ook geen (“uitgezonderd bestemmingsverkeer” onderbord) Maar hoe zou het wel horen? Zou je via de gemeente een soort eenmalige ontheffing oid moeten aanvragen?
Ik geef even een voorbeeld, hoe zou er in de buurt van het kruispunt Hoogeind en Hogebrug in Driebruggen geleverd moeten worden?
Beperkingen voor breedte, tonnage en een bocht die niet haalbaar is aan de kant van Hekendorp.
Alvast bedankt!
Ik ben chauffeur en moet regelmatig ergens lossen waar ik niet “kan” komen of beter gezegd, niet mag komen. Ik ben altijd bewust bezig met de truck zo neer te zetten dat het zo veilig mogelijk is voor iedereen (inclusief mezelf want dat ik nog knopen aan mijn broek heb is een wonder).
Mijn truck is inclusief kooiaap (meeneemheftruck +-17m80 lang, 4m hoog, 2m50 breed en weegt 20 ton leeg met lading zo’n 25 ton.
Soms ontkom ik er niet aan een weg in te gaan waar ik officieel, zwart wit gezien niet in mag (dus ook geen (“uitgezonderd bestemmingsverkeer” onderbord) Maar hoe zou het wel horen? Zou je via de gemeente een soort eenmalige ontheffing oid moeten aanvragen?
Ik geef even een voorbeeld, hoe zou er in de buurt van het kruispunt Hoogeind en Hogebrug in Driebruggen geleverd moeten worden?
Beperkingen voor breedte, tonnage en een bocht die niet haalbaar is aan de kant van Hekendorp.
Alvast bedankt!
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Re: Inrij verbod naar losadres?
'Heb je jaren gestudeerd, is gezond boerenverstand weer in de mode..'
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Een gemeentelijke ontheffing kan inderdad uitkomst bieden. Bedenk echter wel dat men soms bewust wagens van een bepaalde grote/tonnage wil weren. Dat kan zijn d verkeersveiligheid, bereikbaarheid en voorkoming van schade aan het wegdek of bijvoorbeeld dijk. Dan is de oplossing het laten bezorgen door kleinere vrachtwagens.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
Gast
- Infopolitie Gast
Ik ben me bewust van mogelijke redenen, maar het lijkt me heel sterk dat in het genoemde voorbeeld elke trap max 5m lang word gemaakt omdat er alleen busjes kunnen komen noch dat voor elke trap er een ontheffing word aangevraagd.
Ik moest zelf nog verder Hogebrug in, dat heb ik maar met de kooiaap gedaan.
Maar goed, theoretisch gezien ontheffing dus.
Ik moest zelf nog verder Hogebrug in, dat heb ik maar met de kooiaap gedaan.
Maar goed, theoretisch gezien ontheffing dus.
- taxikemperman
- Deskundige
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Trap? Ik neem aan dat je daarmee een afleveradres bedoelt?
Zoals gezegd staan die verboden daar niet voor niets. Als er ook maar iets gebeurd, dan ben je goed de Sjaak. Je hebt zelfs kans dat je verzekering dan de schade op jou gaat verhalen.
Wat wil je gaan doen als je op zo'n smalle weg een brug tegenkomt die het gewicht niet kan houden? Achteruit rijden voor mogelijk kilometers?
Of dat de bocht zo scherp is dat je die niet haalt en vast komt te zitten?
Als je voor een bedrijf werkt, dan zal je planner gewoon goed moeten kijken of je daar ma komen en anders een ontheffing aanvragen of een kleinere auto inzetten
Zoals gezegd staan die verboden daar niet voor niets. Als er ook maar iets gebeurd, dan ben je goed de Sjaak. Je hebt zelfs kans dat je verzekering dan de schade op jou gaat verhalen.
Wat wil je gaan doen als je op zo'n smalle weg een brug tegenkomt die het gewicht niet kan houden? Achteruit rijden voor mogelijk kilometers?
Of dat de bocht zo scherp is dat je die niet haalt en vast komt te zitten?
Als je voor een bedrijf werkt, dan zal je planner gewoon goed moeten kijken of je daar ma komen en anders een ontheffing aanvragen of een kleinere auto inzetten
-
Roy Racing
- Infopolitie Gast
Er zit daar een bedrijf die trappen maken zag ik.
Het is niet mijn eerste dag op de weg, ik kan vooruit kijken en ben streetview grootverbruiker.
Tussen kan niet en mag niet zit een verschil.
Kijk naar de locatie die ik stuurde en vertel me hoe de (boeren)bedrijven daar bevoorraad worden? Dat gaat echt niet allemaal met busjes, pallet voor pallet.
Van alle kanten zijn er beperkingen. 10 ton, 15 ton, 2m30 breed, 12m lengte en combinaties daarvan.
Maar goed, dat vroeg ik niet.
Het is niet mijn eerste dag op de weg, ik kan vooruit kijken en ben streetview grootverbruiker.
Tussen kan niet en mag niet zit een verschil.
Kijk naar de locatie die ik stuurde en vertel me hoe de (boeren)bedrijven daar bevoorraad worden? Dat gaat echt niet allemaal met busjes, pallet voor pallet.
Van alle kanten zijn er beperkingen. 10 ton, 15 ton, 2m30 breed, 12m lengte en combinaties daarvan.
Maar goed, dat vroeg ik niet.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Een intijverbod is en blijft een verbod. Je mag daar dus niet komen. Het verbod kan alleen verruimd worden als er een onderbord is geplaatst. Dat je moet bezorgen/afleveren/uitladen op een adres gelegen in het gebied waar het verbod van kracht is geeft geen vrijstelling voor het verbod. De wegbeheerder kan vooraf een ontheffing verlenen voor het verbod. Het negeren van het verbod kan dus een bekeuring opleveren en civiele aansprakelijkheid als dit negeren schade veroorzaakt.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
En hoe boerenbedrijven daar bevoorrraad worden is voor ons niet te beoordelen. Als bedrijven daar regelmatig komen kan het best zo zijn dat er een ontheffing afgegeven is. En als ze dat niet zo is, dan is het risico voor hen.
Belangrijker is dat je zelf zorgt dat je zelf (of jouw bedrijf) de zaakjes voor elkaar heeft in de vorm van een ontheffing of een passend vervoermiddel. Andere smaken zijn er niet.
Belangrijker is dat je zelf zorgt dat je zelf (of jouw bedrijf) de zaakjes voor elkaar heeft in de vorm van een ontheffing of een passend vervoermiddel. Andere smaken zijn er niet.