technische recherche

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
melanie
Infopolitie Gast

technische recherche

Ongelezen bericht door melanie »

is er een speciale opleiding voor technische recherche. of komt die er nog.
het zou fijn zijn als je meteen kunt leren voor TR i.p.v eerst de politieopleiding.
want daar ben je alweer een aantal jaren verder mee. en met een speciale opeiding zou dat handiger zijn.
gelderblom
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Jan
Geslacht: Man
Leeftijd: 70

Ongelezen bericht door gelderblom »

Er zijn regio's, waar de technisch rechercheurs "executief" zijn, dus eerst de hele politieopleiding hebben gevolgd, er zijn regio's, waar de technisch rechercheur ATP (administratief technisch personeel) is, zodat je direct van buiten kunt komen en er zijn regio's waar dit gemixed is. Als je dan bij de technische recherche bent aangenomen dan moet je nog een twee jarige opleiding, post-initieel, volgen aan de politieacademie (rechercheschool). Dat is voor een deel op school, voor een deel in de praktijk en voor een deel zelfstudie. Veel gaat daarbij via internet. Pas na deze twee-jarige opleiding kun je zelfstandig werken als technisch rechercheur.
T-nus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Ik weet niet of je direct kunt binnenstromen als technisch rechercheur. Het lijkt mij ook beter om eerst eens een aantal jaren mee te draaien in de executieve dienst (straatwerk), je weet wat het vak van politiemedewerker inhoudt. Hoe meer ervaring, des te beter......

Heb je ook concrete plannen om dit te gaan doen of was het gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid?? :wink:
Beamer
Infopolitie Gast

TR

Ongelezen bericht door Beamer »

Kan per regio verschillend zijn, maar volgens mij is er een mogelijkheid om als niet-executieve politieambtenaar meteen bij de TR te komen. Je zult dan wel diverse interne opleidingen moeten volgen en een BOA-status moeten behalen, want je zult ook bevoegd moeten zijn om processen-verbaal op te maken en bepaalde opsporingshandelingen te verrichten.
Bouwe
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Bij het KLPD dienst Nationale Recherche zijn momenteel een flink aantal vacatures onder de noemer ' Professional thematische recherche'. Daarbij staat:

De sollicitant:

Heeft een Politiediploma c.q. gecertificeerd BOA of bereid het certificaat te behalen.

Dus je moet in ieder geval BOA zijn of willen worden.
melanie
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door melanie »

oke bedankt voor de antwoorden.

ik zit er aan te denken om dit te gaan doen ja.
:D :D
ik twijfel nog wel maar het is bijna zeker.
heb je ook speciale vakken nodig, zoals natuur-scheikunde enz.?
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

gelderblom schreef:Er zijn regio's, waar de technisch rechercheurs "executief" zijn, dus eerst de hele politieopleiding hebben gevolgd, er zijn regio's, waar de technisch rechercheur ATP (administratief technisch personeel) is, zodat je direct van buiten kunt komen en er zijn regio's waar dit gemixed is. Als je dan bij de technische recherche bent aangenomen dan moet je nog een twee jarige opleiding, post-initieel, volgen aan de politieacademie (rechercheschool). Dat is voor een deel op school, voor een deel in de praktijk en voor een deel zelfstudie. Veel gaat daarbij via internet. Pas na deze twee-jarige opleiding kun je zelfstandig werken als technisch rechercheur.
in welke provincies kun je van buiten af komen? dat zou ik graag willen weten.
alvast bedankt.
Gesloten