Goedendag ik ben woonachtig in Flevoland 75 jaar de Nederlandse taal is niet mijn moedertaal.
Laatste week heb ik mijn auto +- 20uur op een openbare parkeerplaats tegenover mijn huis parkeert . Aansluitend ging ik naar bed ( ik voelde mij niet lekker ) Een uur later ging de bel. Ik broek en hemd aangetrokken en deur open gemaakt . De buurvrouw. Toen krijg ik een les dat het haar parking is omdat ze al vanaf 2007 hier woont en ik moest er vanaf en op mijn eigen grond parkeren. Ik heb geen echte oprit lengte van een auto en breed genoeg om uit de voordeur tekomen. Ik had een reden om er die avond er niet te staan. Opdat moment kwam haar zoon naar buiten en maakte mij met woorden en bewegingen met zijn armen duidelijk dat hij met mij vechten wilde. Ik ging naar binnen en moeste mij rassistische opmerkingen aanhoren.
Met 6 personen , ze hadden versterking intussen, ging het door tot 01.50. In die tijd hadden ze vernielingen in mijn voortuin aangericht en materiaal afkomstig van straatwerkzamheden (veiligheidsborden , gestolen ) geplaatst en mijn auto klemgereden.
Kon natuurlijk met het lawaai niet slapen wel vanaf de slaapkamer wat videos gedraaid van een BOA die mijn tuin bewerkt.
In de ochtend via de gemeende de Handhaving benaderd . Mijn vrouw moest met de trein naar Zeeland auto stond nog altijd klem .
Om 10.30 kwam de Handhaving en de gemeente heeft het materiaal uit mij tuin gehaald. Handhaving hat een gesprek met tegenpartij in hun huis en dan met mij. Resume van het gesprek “ je moet dat niet laten escaleren “ . Om 11.30 had ik mijn auto weer. Ik weet als er burenruzie is een iedereen denkt dat hij gelijk heeft de BOA'S het niet gemakkelijk hebben.
Via via heb ik gehoord dat zoon ( heeft oplijding als BOA maar werkt niet bij ons gemeende ) of moeder van Handhaving geen boete hebben gekregen . Bevestigd door klachtenafdeling Handhaving.
Lang verhaal korte vraag.
Is het normaal dat de BOA geen bekeuring uitdeelt als zij zien dat auto klem staat en tegenpartij ( zoon) zegt dat hij dat in de avond heeft gedaan omdat ik op het parking von zijn moeder sta. Auto 14 uur klem door buren , vrouw moet met trein naar Zeeland, en ik moet niet escaleren.
Ik zou het waarderen als de antwoorden over het bekeuren gaan.
Alvast bedankt.
Ps. Moet volgende week 07-04 voor ogenoperatie naar het ziekenhuis kan dan een paar dagen niet de post lezen .
Boa geeft geen bekeuring
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Boa geeft geen bekeuring
Dit is een site OVER de politie en niet VAN de politie. U heeft een vraag die handelt over het handelen van BOA's (Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar) die kennelijk in dienst zijn bij uw woon gemeente. U moet met uw vragen dus bij uw gemeente zijn.
Er bestaat geen wettelijke verplichting voor een opsporingsambtenaar om bij een geconstateerde overtreding een boete op te leggen. Er kan ook gekozen worden voor een waarschuwing of mogelijk in dit geval gezien de situatie een de-escalerend optreden.
Er bestaat geen wettelijke verplichting voor een opsporingsambtenaar om bij een geconstateerde overtreding een boete op te leggen. Er kan ook gekozen worden voor een waarschuwing of mogelijk in dit geval gezien de situatie een de-escalerend optreden.
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
Hartelijk bedankt voor u antwoord .
Duidelijk de Handhaving mag dus zelf besluiten bekeuren of niet.
Advocaat van de duivel. Mag ik dan concluderen dat ik gewoon in 2 file iederen mag blokkeren. Krijg toch geen bekeuring. Die persoon die ik blokkeer belt dan de 44 en krijt als antwoord " je moet bij de Handhaving zijn" . Handhaving komt aan mijn deur om 10 en ik zeg dankjewel voor het wakker maken ik ga ff koffie drinken en ben dan zo weg
Zijn er mogelijkheden achteraf om een blokkerer te corrigeren?
Met vriendelijke groet, D.Wolff
Duidelijk de Handhaving mag dus zelf besluiten bekeuren of niet.

Advocaat van de duivel. Mag ik dan concluderen dat ik gewoon in 2 file iederen mag blokkeren. Krijg toch geen bekeuring. Die persoon die ik blokkeer belt dan de 44 en krijt als antwoord " je moet bij de Handhaving zijn" . Handhaving komt aan mijn deur om 10 en ik zeg dankjewel voor het wakker maken ik ga ff koffie drinken en ben dan zo weg

Zijn er mogelijkheden achteraf om een blokkerer te corrigeren?
Met vriendelijke groet, D.Wolff
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Als u vragen heeft of wil klagen over het optreden van handhaving, dan moet u zich wenden tot de gemeente, zoals al eerder aangegeven door Swat.
Als u op zoek bent naar een mogelijkheid om “ongestraft” de buren terug te pakken, dan bent u hier aan het verkeerde adres. Fout gedrag van een ander los je op die manier niet op, dan gaat het van kwaad tot erger.

Als u op zoek bent naar een mogelijkheid om “ongestraft” de buren terug te pakken, dan bent u hier aan het verkeerde adres. Fout gedrag van een ander los je op die manier niet op, dan gaat het van kwaad tot erger.