Invalideparkeerplaats

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Makker
Infopolitie Gast

Invalideparkeerplaats

Ongelezen bericht door Makker »

Invalideparkeerplaats partner waar die voor was zit nu in een verpleeghuis mag je dan de invalideparkeerplaats blijven gebruiken als je zelf nog kan lopen en fietsen
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht: Man

Re: Invalideparkeerplaats

Ongelezen bericht door maestro »

Nee, je voldoet niet meer aan de voorwaarden waaronder de invalideparkeerplaats is gegeven.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Aan de andere kant; zolang de ontheffing nog niet is ingetrokken blijft deze gewoon geldig.
Ik bedoel dan het bord dat de parkeerplaats aanduidt en dat kan ook gewoon gelden voor de gehandicaptenparkeerkaart.
Iemand in een verzorgingstehuis komt ook nog weleens buiten..

Volgens de verkeersregels zie ik vooralsnog geen problemen en is 't volgens mij nog gewoon toegestaan..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door Skipperje »

Wat ik mij afvraag is of de houder, en dat zal de partner zijn omdat je geen parkeerplaats krijgt voor een passagier, ook een soort van besluit heeft gekregen waarin voorwaarden/regels staan. Daar zal mogelijk iets in staan over deze situatie. Daarbij vraag ik mij af, blijft de partner ingeschreven staan op het adres van de woning en is het tijdelijk of permanent.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
ActusReus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ActusReus »

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Een hierop gelijkende situatie doet zich in mijn straat ook voor. Er zijn veel te weinig parkeerplekken in de straat en als je pech hebt moet je 's avonds nog 300 meter lopen naar je voordeur. Dat is geen probleem als je goed ter been bent maar als dat niet het geval is...

Bestaat er ook zoiets als een gehandicaptenkaart voor passagiers die daar ingeschreven staan? Daarmee bedoel ik zowel voor "laden en lossen" dat iets langer duurt dan normaal maar ook voor het parkeren van een auto die door de invalide persoon niet zelf bestuurd wordt maar die deze wel zeer regelmatig gebruikt als passagier.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD

Ongelezen bericht door Frans »

Heel simpel, elke plaats word officieel gepubliceerd, elke aanvrager moet in het bezit zijn van een geldige kaart. Wat voor kaart daar kom je als burger niet achter, dat weet de gemeente en de kaarthouder en dat is ook voldoende. (en bij sommige gemeente krijg je enkel een plaats als je een B-kaart hebt, in andere gemeenten is dit geen verplichting)

Een geheel willekeurige aanvraag puur ter illustratie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-107817
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario

Ongelezen bericht door maestro »

Veelal geldt dat voor een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken men of zelf de bestuurder moet zijn of de bestuurder bij de gehandicapte in huis woont.
Als je niet meer voldoet aan de voorwaarden moet je de parkeerplaats opzeggen

Zie bijvoorbeeld Rotterdam:

Gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen

Officiële website van gemeente Rotterdam. Hier vindt u alle informatie, nieuwsberichten en dienstverlening van gemeente Rotterdam.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Eens, maar de vraag was of de gereserveerde invalidenparkeerplaats nog gebruikt mag worden en daar kan ik alleen maar volmondig 'ja' op antwoorden:

Wetstekst

Artikel 26 rvv
1 Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:
c. indien de gehandicaptenparkeerplaats is gereserveerd voor een bepaald voertuig, dat voertuig.

En aangezien de overheid nooit de snelste is zal de situatie nog wel even voortduren..als 't überhaupt al gemeld is..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik weet niet of ieder gemeente beleidsregels heeft, maar dat lijkt mij wel logisch. In, bijvoorbeeld, de gemeente Midden-Delfland, vind je:
Ad C.
Een persoonlijke gehandicaptenparkeerplaats vervalt in de volgende situaties:·
Bij verhuizing van de betrokkene.·
Bij overlijden van de betrokkene.·
Bij het vervallen van de landelijke gehandicaptenparkeerkaart van de betrokkene.·
Bij het niet meer in bezit zijn van een auto.·
Bij het vervallen van het rijbewijs.
Intrekking van een persoonlijke gehandicaptenparkeerplaats is een besluit dat valt onder de bezwaar- en beroepsprocedure van de Awb. Het intrekken is een verkeersbesluit, op basis van artikel 12a van het BABW.
Ad D.
De betrokkene is verplicht wijzigingen schriftelijk door te geven aan de gemeente. Bij o.a.:·
Wijziging kenteken van de betrokkene;·
Wijziging plaats van de gereserveerde / persoonlijke gehandicaptenparkeerplaats;·
Bij het niet meer in bezit zijn van een auto of rijbewijs;·
Bij het vervallen/wijziging van de landelijke gehandicaptenparkeerkaart van de betrokkene;·
Bij het overlijden van de betrokkene;·
Bij verhuizing van de betrokkene.
Bron: KLIK. Makker kan het beste even informeren bij zijn gemeente.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon