Bijna elke dag staande gehouden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
PietPiet
Infopolitie Gast

Bijna elke dag staande gehouden

Ongelezen bericht door PietPiet »

Ik ben niet in het bezit van een rijbewijs maar heb wel een auto op naam en verkoop ook auto’s. Ik rijd deze autos nooit zelf en zit er alleen in als er een chauffeur is met rijbewijs. Nu word laatste tijd mijn auto steeds van de weg gehaald en komen er gelijk 2 autos extra sterk erbij en willen ze mijn auto controleren. Dit geldt niet alleen voor deze auto maar al mijn auto’s. Mag dit wel en waarom doen ze zo raar.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Re: Bijna elke dag staande gehouden

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ja, dat mag. Het is namelijk een hoofdtaak van de politie om burgers te controleren..

Het feit dat een tenaamgestelde geen rijbewijs heeft is zeker een reden om eea te controleren, er rijden namelijk schaamteloos veel mensen rond zonder rijbewijs...
Staat tegenover dat er na tientallen controles wel duidelijk is dat u niet degene bent die rijdt, maar weet u zeker dat dit het enige aandachtspunt betreft?

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht: Man
Leeftijd: 63

Re: Bijna elke dag staande gehouden

Ongelezen bericht door SWAT »

Het is op zich opmerkelijk, maar niet verboden, dat iemand zonder rijbewijs handelt in auto's.
Bij de meeste autobedrijven komen auto's in de handelsvoorraad op naam van het bedrijf te staan. Als vervolgens auto's op uw naam bij dubieuze gebeurtenissen betrokken zijn krijgt u inderdaad wat meer aandacht.
In het criminele circuit wordt veel gebruik gemaakt van zogenaamde katvangers. Personen hebben dan, gedwongen of tegen een vergoeding, kentekens op naam staan terwijl zij helemaal niet de beschikking hebben over het voertuig. Ook dat trekt de aandacht van politie en justitie.
Stay safe out there.
Gesloten