politiehond
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Misschien een late reactie maar alsnog:Doggieman schreef:Klopt inderdaad, wanneer een diensthond bij ons met pensioen gaat dan blijft deze over het algemeen bij de oude geleider. Wanneer je de oude diensthond niet kunt/wilt houden, dan wordt er een geschikte plek voor hem gezocht en tot nu toe ook altijd gevonden.Gast schreef:Wat gebeurd er met de honden welke te oud worden voor het politiewerk?
Deze kunnen niet bij een ieder ondergebracht worden lijkt me?
De oude politiehond waar jij het over hebt, kwam deze daadwerkelijk bij de politie vandaan, of had deze binnen een particuliere vereniging (KNPV= Koninklijke Nederlandse Politievereniging) "dienst" gedaan of als derde optie binnen een bewakingsbedrijf.
Over het algemeen zijn de diensthonden van politie zeer sociaal thuis, heb zelf een dochter van een half jaar en daar is hij heel erg trots op.
Het ging hier echt om een oude politiehond.
Het is natuurlijk bekend dat een hond zijn baas en huis beschermd.
En tja uiteindelijk neem ik het dit dier niet kwalijk. Hij is niet voor niks ooit getraind geweest en zag dit misschien als een "aanval". Toch was ik erg benieuwd wat er dus met de dieren gebeurd. Doggieman, hoe gaat jouw hond om met vreemden? Is deze dan ook sociaal? Of kan de hond niet direct de scheiding maken tussen "werktijd" en "privetijd?" moet je dus altijd een extra oogje in het zeil houden?
-
- Infopolitie Gast