Mijn telefoon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
C****. *****
Infopolitie Gast

Mijn telefoon

Ongelezen bericht door C****. ***** »

Beste meneer of mevrouw

Een vriend van mij is gisteravond opgepakt en had mijn telefoon in z'n broekzak het gaat om m..... ...... (naam verwijderd)
Zou heelgraag mijn telefoon terug willen het is namelijk een erfstuk van mijn overleden oma😔

Ik hoop dat ik hem snel terug krijg

Gr C***** *******
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht: Man
Leeftijd: 57

Re: Mijn telefoon

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Beste mevrouw C*******,

Dit zijn vragen die u, in eerste aanleg, bij het desbetreffende politiebureau moet neerleggen.
Wij gaan niet over de afhandeling van zaken..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

In het algemeen zal een persoon bij de vrijlating na zijn aanhouding alle persoonlijke bezittingen, mits het bezit daarvan niet strafbaar is (denk aan drugs en wapens), weer terug krijgen.
Een uitzondering kan zijn als het betreffende goed is gebruikt voor en bij het plegen van een misdrijf. Dan kan het goed voor onderzoek in beslag worden genomen. Dan kan het wat langer duren voordat men het terug krijgt.
Zoals gezegd zult u voor meer duidelijkheid bij het betrokken politiebureau zijn.
Dit is een site OVER de politie en niet VAN de politie.
Stay safe out there.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent

Ongelezen bericht door Proost »

Als jouw telefoon in zijn bezit is tijdens de aanhouding kan er mogelijk ook niet uitgesloten worden dat daar strafbare zaken op staan of mee gedaan zijn. Het is niet ongebruikelijk dat dat onderzocht of uitgesloten dient te worden. Richt je vooral naar het lokale bureau waar het om gaat. Maar besef je wel dat het voor ons niets uit maakt van wie de telefoon is. Je gaat hem niet sneller terug krijgen omdat hij 'veronderstelt' niet van de verdachte is. Als dat zo was, dan zijn alle telefoons vanaf morgen niet meer van de verdachte maar van iemand anders.

Overigens is dit wel de eerste keer dat ik iemand ooit hoor zeggen dat een mobiele telefoon een erfstuk is. Ik mag zeggen, een heel bijzondere.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Leeftijd: 66
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Vraagsteller is verwezen naar de juiste plek voor zijn vraag. Daarmee kan deze op :slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten