Psychologische test uitslag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Raymon94
Infopolitie Gast

Psychologische test uitslag

Ongelezen bericht door Raymon94 »

Hallo allemaal!

Afgelopen week mijn psychologische test gehad voor de meldkamer. Hierbij heb ik 2x matig en 1x voldoende gescoord. Natuurlijk wil ik graag door de selectie komen maar is dat met zo’n uitslag alsnog mogelijk?
Gast
Infopolitie Gast

Re: Psychologische test uitslag

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft de psycholoog dit niet toegelicht? Voor zover ik heb begrepen gaat het wervingsteam van de meldkamer over de sollicitatie, de psycholoog geeft alleen de uitslag van de test, maar bepaald niet of je daarmee wel of niet door bent. Het hangt ook samen met hoe je gesprek ging en je arbeidsproef. Maar ik denk dat je voor je gesprek en arbeidsproef behoorlijk wat plussen moet hebben met deze uitslag.
noodgevalletje
Nieuw lid
Nieuw lid

Ongelezen bericht door noodgevalletje »

Hallo Raymon,

Kun je iets meer vertellen over die psychologische test voor het OC? Wat wordt er gevraagd, hoe verloopt het? Krijg daar weinig duidelijkheid over via de beschikbare mails van het betreffende bureau
Gast
Infopolitie Gast

Ik werk op de meldkamer en heb vorig jaar de test gehad. Voorafgaand moet je een vragenlijst invullen, volgens mij was dit een maand voorafgaand aan het gesprek met de psycholoog. Ze vragen in het gesprek hoe jij als persoon bent en hoe je met dingen in je leven bent omgegaan. Is het om te screenen of je een verhoogd risico hebt om PTSS op te lopen.
noodgevalletje
Nieuw lid
Nieuw lid

Ongelezen bericht door noodgevalletje »

OK, ik heb inmiddels idd diverse vragenlijsten ingevuld. En dan binnenkort ook via teams een uur lang meeting.
Is dat dan een uur lang praten over van alles en nog wat of ook iets van een rollenspel, lastige vragen etc?
Ik ben heel erg gebrand op deze job en weet zeker dat ik hier geschikt voor ben. PTSS zal ik niet snel oplopen ivm ruime ervaring
in vorig beroep, dat vele raakvlakken heeft.
Is deze psychologische test meer een formaliteit, of nog een serieuze dreiging om af te vallen op het laatste moment?
Gast
Infopolitie Gast

Het is geen rollenspel, maar wordt ingegaan op dingen jij hebt meegemaakt en hoe daar mee om bent gegaan. Het is niet maar een formaliteit. Zoals de topicstarter zegt krijg je dus een advies op 3 onderdelen. Dit kan zijn voldoende, matig of onvoldoende. Deze uitslag geven ze door aan het wervingsteam en die bepalen met deze uitslag wie er aangenomen worden. Stel jij heb 2 onderdelen voldoende en 1 onvoldoende dan zou het zomaar kunnen zijn dat iemand met 3 keer voldoende doorgaat ipv jij.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Beste gasten, in het forum hebben wij een sub-forum, speciaal voor mensen die willen gaan werken bij de politie.
Registreer je even en je bent van harte welkom om daar verder informatie uit te wisselen over de sollicitatie, procedures en dergelijke.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten