Mogelijk is de waarneming van de verbalisant 'anders of uitgebreider' geweest. We gaan het wel horen...over anderhalf jaar ongeveer...

Moderator: Moderatorteam
Dat is dus hetzelfde als bij links af slaan. Ook dan moet ik wachten op het tegemoetkomende verkeer, dan sta ik dus ook stil. Dat ik daar links af wil slaan gebeurt volkomen vrijwillig.Rai schreef:Ik ben van mening dat het wel op vrijwillige basis is.
Op het moment dat jij besluit om te keren en je moet daarvoor stoppen om het overige verkeer voor te laten, doe je dat nog steeds vrijwillig.
Je wordt namelijk door niets gedwongen om op precies die locatie te stoppen om te draaien.
Je hebt op dat moment namelijk ook de keus om door te rijden tot je op een lokatie bent waar je wel kan draaien of waar het stopverbod eindigt.
Op het moment dat er een wegblokkade of iets dergelijke is en je moet daardoor stoppen is in mijn ogen pas onvrijwillig.
In die situatie kun je dus niets anders meer.
Maar de vraag is of in die situaties een bord E2 geplaatst wordt.PanRider schreef:Dat is dus hetzelfde als bij links af slaan. Ook dan moet ik wachten op het tegemoetkomende verkeer, dan sta ik dus ook stil. Dat ik daar links af wil slaan gebeurt volkomen vrijwillig.Rai schreef:Ik ben van mening dat het wel op vrijwillige basis is.
Op het moment dat jij besluit om te keren en je moet daarvoor stoppen om het overige verkeer voor te laten, doe je dat nog steeds vrijwillig.
Je wordt namelijk door niets gedwongen om op precies die locatie te stoppen om te draaien.
Je hebt op dat moment namelijk ook de keus om door te rijden tot je op een lokatie bent waar je wel kan draaien of waar het stopverbod eindigt.
Op het moment dat er een wegblokkade of iets dergelijke is en je moet daardoor stoppen is in mijn ogen pas onvrijwillig.
In die situatie kun je dus niets anders meer.