Weigering vliegen na inchecken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Awsam TS
Nieuw lid
Geslacht:

Weigering vliegen na inchecken

Ongelezen bericht door Awsam »

Ik wil niet meer reizen en ik stond aan de deur van het vliegtuig en stapte niet in, en ik wilde naar huis terugkeren. Zal dit mij een probleem opleveren?
Ik heb het daar aan de politie gevraagd en zij zeiden dat er geen probleem was. Vervolgens brachten ze me naar de grenswachten en ik werd ondervraagd en er werden een aantal zeer vreemde vragen gesteld. Hoe ben je op het vliegveld gekomen en heb je een auto? Waarom heb je de trein genomen? De vragen waren stom. Wat is de reden van uw weigering om te reizen? Wie betaalt normaal gesproken de reis? Ik was verdachte, ook al had ik nog nooit in mijn leven een misdrijf gepleegd en mijn strafblad was zeer schoon. Ik stopte een half uur, liet mijn identiteitsbewijs fotograferen en vroeg om meer bewijs. Ik gaf hem mijn rijbewijs, en toch vroeg hij om meer bewijs
Ik wil weten of dit de reden is dat ik niet wilde reizen

Opmerking van moderator Frans

Titel aangepast
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Re: Weigering vliegen na inchecken

Ongelezen bericht door jjk »

Wat ik ervan begrijp:

Je had een vlucht geboekt en was ingecheckt, vlak voordat je het vliegtuig ging stappen wou je toch niet meereizen. Daarna ben je ondervraagd en zijn je gegevens genoteerd.

Lijkt mij redelijk standaard. Als iemand ineens niet meer mee wil kan dat natuurlijk een onschuldige oorzaak hebben, dat zal ook zeker meestal zo zijn. Echter zijn er in het verleden op deze manier ook bommen en dergelijke aan boord gesmokkeld. De eigenaar van die bom zal over het algemeen liever niet met zijn bom willen meereizen. Door vragen te stellen probeert men erachter te komen wat de reden van de plotselinge weigering om te reizen is.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Dit soort gein moet je niet doen bij een van de amerikaanse luchtvaartmaatschapoijen zoals Delta (een zustermaatschappij van KLM), daar halem ze, zoals jjk hierboven al zegt het hele vliegtuig leeg, regelen een ander vliegtuig voor de overige passagiers, controleren dat ene vliegtuig vam voor naar achter en van boven tot onder of er niets vreemds aan boord is gebracht, jij krijgt de rekening en een mededeling dat je op de no-fly lijst bent gezet. Dan mag je in het vervolg met de trein naar Canada... of zo.

Ik snap het, vliegangst of eender welke reden maar sinds 11-9-2001 moet je dit soort grappen niet te vaak uithalen, niet eigenlijk.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Ik heb ondertussen een emailreactie ontvangen op mijn post. Allicht dat die hier neergezet kan worden. Anders kunnen we deze thread beter opheffen.
Awsam TS
Nieuw lid
Geslacht:

Heb ik het onderwerp goed begrepen? Ten tweede ging de vliegtuigdeur niet open en zat ik in de wachtkamer en het duurde ongeveer een uur om op te stijgen. Over welke grap heb je het? Wat is het probleem als ik zeg dat ik niet wil reizen, dat ik de luchthaven wil verlaten, en ten derde en ten slotte: het is een internationale luchthaven en geen metro- of treinstation. Als er iets is dat de veiligheid van mensen in gevaar brengt, hoe zal dat dan gebeuren? komt het op een internationale luchthaven?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Mensen die vliegen hebben veelal koffers ingecheckt. Die zitten dus in het vliegtuig. Als jij dan niet instapt, moet de ingecheckte bagage uit het vliegtuig gehaald worden, omdat anders de veiligheid van de andere passagiers gevaar kan lopen.
Verder gaan we hier niet in op veiligheidsvoorschriften op vliegvelden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Awsam TS
Nieuw lid
Geslacht:

Ik heb niet echt ingecheckte tassen, en ik denk niet dat hij overdreven had moeten reageren, maar hij heeft misschien een overijverige wetshandhaving en is misschien racistisch
Awsam TS
Nieuw lid
Geslacht:

Stel dat hij de wet strikt handhaafde en loyaal was aan zijn werk. Is het niet voldoende om een ​​bewijs te overleggen van een Nederlands paspoort voor mijn auto en de gegevens daarop, en niet een buitenlands paspoort, Nederlands identiteitsbewijs en RDW? Ook? Mijn treinabonnee-ID-kaart en mijn strafdossier. Hij kan ernaar kijken en weten wie ik ben, en of ik ooit een misdaad heb begaan, en zo... Er is geen misdaad die ik ooit heb begaan, behalve deze. Te hard rijden, en ik kreeg er een boete voor. Hij vroeg me echter om meer bewijs en zei dat ik daarheen moest gaan en een uur lang moest wachten tot hij naar je toe kwam, en hij stond me niet eens toe de telefoon te gebruiken. Is dit de wet?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Awsam, ik denk dat je de meeste antwoorden op je vragen al hebt gekregen als je de moeite neemt de al gegeven reacties te lezen.
Niet gelijk de racisme kaart trekken want dan zijn we snel uitgepraat.
Je gedrag op het vliegveld is kennelijk als verdacht beoordeeld. Het gebeurt waarschijnlijk uitermate zelden dat iemand op de drempel van de toegang tot het vliegtuig opeens weigert in te stappen.
Wellicht zal ook meegespeeld hebben welke vlieg maatschappij het was en/of de bestemming van het vliegtuig.
Als je verdachte bent dan vervallen tijdelijk een aantal rechten zoals het mogen gebruiken van je telefoon.
Dat je enige tijd hebt moet wachten zal te maken hebben gehad met het controleren van het vliegtuig, het verwijderen van je bagage en het controleren van je bagage.
Dat je nooit eerder een misdrijf hebt gepleegd maakt niet dat je dan minder snel als verdachte kan worden aangezien en levert je ook niet meer rechten op.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Meer dan voldoende uitleg van Swat (en in eerdere reacties). Volgens mij moeten we het hierbij laten.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Nog een opmerking richting @jjk, de emailreactie gelezen. Collega Ron heeft het onderwerp inmiddels gesloten en, niks mis mee. Ik denk dat de hele genoemde mailreactie weinig "bijdraagt" aan de discussie maar als je wil dat ik hem er alsnog bij plaats, laat me weten, geen probleem. Ik heb hem enkele malen overlezen en zag weinig heil om deze "boodschap" over te dragen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Bewust hier omdat je 'm benoemde.

PB me gerust om te heropenen als je iets wil toevoegen. ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten