Lasergame pistool legaal?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ruubbie TS
Infopolitie Gast

Lasergame pistool legaal?

Ongelezen bericht door Ruubbie »

Hoi allen, ik ben van plan een lasergame pistool te maken, maar dan in een realistisch formaat. Im hoeverre moet ik het er nep uit laten zien om het legaal te maken? Ik was van plan hem wit te maken met een volledig oranje voorkant, maar als ik een beetje gelezen had was dat niet genoeg. Helpt het als ik aan de bovenkant van het pistool een groote led strip monteer?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Lasergame pistool legaal?

Ongelezen bericht door Frans »

Het ligt er helemaal aan wat je met het ding gaat doen en waar. Als je in een besloten club of ruimte lekker gaat lasergamen en dat ding in een goed afgesloten case of koffer vervoert zal er heel weinig aan de hand zijn. Hang je het daar tegenover als levensecht uitziend op je rug en pak je tram 7 in Amsterdam... dan heb je naar ik vermoed al snel een knappe uitdaging.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Ruubbie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ruubbie »

Ik was niet van plan tram 7 te pakken :). Gewoon met wat vrienden in een park oid.
Ik mag er dus vanuit gaan dat zolang ik zorg dat die felle kleuren heeft, lampjes en een schermpje (en niet tram 7 instap) het prima is!?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Een park is een openbare ruimte en geen besloten club toch?

En dan geldt over het algemeen de simpele regel: als ie met dat ding 's avonds om 23:00 uur een tankstation binnen zou wandelen met een bivakmuts op en je zou het apparaat op de medewerkers richten en roepen: ik wil al het geld uit de kassa!!!

Als men begint te lachen dan kun je er ongestoord mee gaan lasergamen, zouden ze het geld afgeven dan ben je verkeerd bezig en valt ie al vrij snel onder cat. 4 van de WWM. Dit is natuurlijk de JBF methode (jan boeren fluitjes) maar voor een leek de meest simpele uitleg.

Een wapen dus wit spuiten met een oranje uiteinde zegt niks over de (af)dreiging die uit gaat van het wapen zelf. Snap je?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Juridisch gezien kun je er beter 1 bij bijvoorbeeld bol.com kopen, die bovendien een CEE keurmerk heeft. Daarmee wordt het gezien als speelgoed en de meeste modellen zien er ook niet direct als levensecht uit.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten