Bij ons in de straat spelen kinderen en die fietsen van de stoep tussen de auto's door, nu had ik al diverse malen netjes gevraagd aan de ouders en de kinderen dat niet te doen.
Dat ze op de stoep fietsen is geen probleem maar steeds tussen de auto's door wel, daar was uiteraard begrip voor van de ouders ivm schade dus er werdt op toegezien.
Helaas komen er ook vriendjes en vriendinnetjes spelen en die dus niet, dus maar weer is gevraagd of dat kon stoppen.
Ik sta boven het kozijn te schilderen dus kan ze steeds voorbij zien fietsen en jahoor daar rijdt één tegen de auto aan, ik roep van boven naar dat kind en ga direct naar beneden maar ze is verdwenen.
Via via eindelijk kunnen achterhalen wie het was, die ouders netjes aangesproken en verteld wat er gebeurt is.
Eerst ontkend dat kind (10 jaar ) dat ze er geweest is, na beelden van een buurman zn ringbel geeft ze het toe.
Helaas staat er op dat ze er fiets en ook tussen de auto's door maar niet bij er tegen aan. Want dat dat kan die bel niet zien van die hoek.
Ik vraag de ouders een schadeformulier in te vullen en dat is gebeurt, hij heeft dat ondertekend en het zal opgelost worden.
Ik vroeg nog waarom ze er vandoor was gegaan en ze zeiden nee ze moest eten.
De ouders zeiden ze heeft straf twee weken, binnen blijven omdat ze gelogen had dat er niet geweest was.
Ik denk prima, opgelost schade naar de verzekering en klaar.
Zijn de ouders bij de zelfde verzekeringsmaatschappij NH1860 verzekerd, dus makkelijk toch maar nee.
Ik krijg bericht tegenpartij ontkend dat hun kind dat gedaan heeft want ze zegt van niet.
Ondanks dat ik haar betrapt heb en ze gevlucht is, bewezen had dat ze er wel was en gelogen heeft.
Ze hebben het schadeformulier ingevuld en ondertekend, en dan stuur je achteraf bericht naar de verzekeringsmaatschappij nee ze ontkend.
Ik heb dus een rechtsbijstandverzekering en een verhaal aansprakelijkheidsverzekering op de auto krijg ik niets, want het is de zelfde verzekeringsmaatschappij.
Aangifte doen werkt niet, dus ik 600 euro schade.
Iemand advies want ik laat het er niet bij zitten uiteraard
Schade door fietser
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Schade door fietser
Dit is geen poltiie zaak maar een civiel rechtelijk geschil. Voordeel is wel dat de bewijslast minder hoog is. Maar uit je verhaal blijkt alleen dat vast staat dat het kind gelogen heeft dat ze op die plek was. Blijft over je eigen waarneming en dan geldt 1 getuige is geen getuige. Bespreek het met je rechtsbijstandverzekering en let erop dat de kosten van een procedure aardig kunnen oplopen. Financieel gezien heeft het niet altijd zin.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Schade-afwikkeling is een civiele aangelegenheid, waarbij de politie in dit geval geen rol speelt.
Als u een rechtbijstandsverzekering heeft, zult u daar moeten aankloppen. Dat het allemaal verzekerd is bij dezelfde maatschappij, maakt de zaak wel lastig, de indruk bestaat dat ze dan ineens niet zo hard meer voor u lopen. Soms is er bij rechtbijstandsverzekeringen een mogelijkheid om een een advocaat in te huren die voor u aan de gang kan, maar dat is afhankelijk van de verzekering. Maar eerlijk gezegd is de kans in dat geval ook klein dat u de schade (volledig) vergoed gaat krijgen.
Als u een rechtbijstandsverzekering heeft, zult u daar moeten aankloppen. Dat het allemaal verzekerd is bij dezelfde maatschappij, maakt de zaak wel lastig, de indruk bestaat dat ze dan ineens niet zo hard meer voor u lopen. Soms is er bij rechtbijstandsverzekeringen een mogelijkheid om een een advocaat in te huren die voor u aan de gang kan, maar dat is afhankelijk van de verzekering. Maar eerlijk gezegd is de kans in dat geval ook klein dat u de schade (volledig) vergoed gaat krijgen.
-
Aangever TS
- Infopolitie Gast
Ik werkte op een locatie waar gezinnen wonen. De parkeerplaats voor het personeel was pal naast een speeltuin. Ineens krijg ik een melding dat er 2 kinderen op mijn auto stonden te dansen, een getuige dus. Terwijl ik aankom zie ik dat 1 kind op het dak van de auto van een collega zat. Van een afstand riep ik "HEY, ga van die auto af!" De kinderen, 2 broertjes van 4 en 6 jaar oud, schrokken zich kapot en maakte zich uit de voeten. Ik zie dat mijn achterbumper is gescheurd en voetafdrukken op de bumper. Boven de bumper zie ik krasjes in de lak van het zand onder de schoentjes. Hier had ik direct foto's van gemaakt.
Ik herkende de kinderen en wist waar ze woonden. Ik ga naar de woning van de ouders. Tot mijn verbazing waren ze boos op mij en vertelde dat ik de kinderen doodsbang had gemaakt. Ze ontkenden dat de kinderen op mijn auto geklommen waren. Hierop heb ik de getuige gevraagd om een verklaring op papier te zetten voor de verzekering. Gelukkig had ook de beveiliging, die mij hoorde schreeuwen, een melding gemaakt in het dienstrapport wat zij hadden meegekregen. Maar ze hadden niet gezien dat de kinderen op mijn auto zaten.
Een paar weken later kreeg ik een bericht dat een taxateur de schade wilde beoordelen. Hij geeft in zijn rapport aan dat hij het onwaarschijnlijk vind dat de schade door kinderen is veroorzaakt en hij gaf aan het vermoeden te hebben dat de schade eerder is ontstaan. Ik stuurde nogmaals de foto's en de verklaringen van de getuige en de beveiliging en vroeg waar ze die expert gevonden hadden omdat hij aantoonbaar de verkeerde conclusie had getrokken.
Bijna 1 jaar later werd mijn schade pas vergoed. Als ik geen getuigen en foto's had gehad, had ik mooi pech. Dus mijn advies aan TS is om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen, getuigen, foto's en beelden anders heb je het nakijken. Eigenlijk te gek voor woorden.
In ieder geval succes en ik hoop voor je dat het alsnog wordt opgelost.
Ik herkende de kinderen en wist waar ze woonden. Ik ga naar de woning van de ouders. Tot mijn verbazing waren ze boos op mij en vertelde dat ik de kinderen doodsbang had gemaakt. Ze ontkenden dat de kinderen op mijn auto geklommen waren. Hierop heb ik de getuige gevraagd om een verklaring op papier te zetten voor de verzekering. Gelukkig had ook de beveiliging, die mij hoorde schreeuwen, een melding gemaakt in het dienstrapport wat zij hadden meegekregen. Maar ze hadden niet gezien dat de kinderen op mijn auto zaten.
Een paar weken later kreeg ik een bericht dat een taxateur de schade wilde beoordelen. Hij geeft in zijn rapport aan dat hij het onwaarschijnlijk vind dat de schade door kinderen is veroorzaakt en hij gaf aan het vermoeden te hebben dat de schade eerder is ontstaan. Ik stuurde nogmaals de foto's en de verklaringen van de getuige en de beveiliging en vroeg waar ze die expert gevonden hadden omdat hij aantoonbaar de verkeerde conclusie had getrokken.
Bijna 1 jaar later werd mijn schade pas vergoed. Als ik geen getuigen en foto's had gehad, had ik mooi pech. Dus mijn advies aan TS is om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen, getuigen, foto's en beelden anders heb je het nakijken. Eigenlijk te gek voor woorden.
In ieder geval succes en ik hoop voor je dat het alsnog wordt opgelost.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik ben bang dat TS met jouw verhaal niet zoveel kan. Hij noemt geen getuigen en heeft dus ook geen verklaringen. Hoe dan ook, het blijft een civiele aangelegenheid en geen zaak voor de politie.