Brief bezorging rijksdocumenten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mari0 TS
Infopolitie Gast

Brief bezorging rijksdocumenten

Ongelezen bericht door Mari0 »

Beste allen,

Toen ik zojuist thuis kwam vond ik een "niet-thuisbericht rijksdocumenten" in mijn brievenbus. Ik heb inmiddels een afspraak staan voor volgende week maar ben toch wel benieuwd.

In januari van dit jaar ben ik aan de kant gezet met 157 op de snelweg waar 100 is toegestaan. Dit vond plaats in de nacht van zaterdag op zondag rond een uur of 1. Er was verder geen sprake van kleven, alcohol of andere zaken, het betrof puur de snelheid. Rijbewijs ingevorderd en er zou melding gemaakt worden bij het CBR. De zaak is al voor de rechter geweest. Rijontzegging gehad, boete betaald, en case closed dacht ik. In de daaropvolgende maanden heb ik niks van het CBR gehoord. We zijn nu ruim 9 maanden verder, en het enige wat ik mij kan bedenken is dat het CBR alsnog een oproep doet. Is het mogelijk/gebruikelijk dat er zoveel tijd overheen kan en mag gaan?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Brief bezorging rijksdocumenten

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Laat ik er vanuit gaan dat dit idd het CBR betreft, daar hint u tenminste op. Zij moet idd binnen 4 weken een beslissing nemen op een dossier dat binnengekomen is..en juist dat kan heel lang duren want de raderen van Justitie (de grootste leverancier van het CBR) draaien heel langzaam..

Het CBR heeft ook weinig keus, de overheid heeft haar verplicht u ook nog opvoedkundig aan te pakken:

Wetstekst

Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid

Lichte educatieve maatregel gedrag en verkeer
Artikel 20
1 Het CBR besluit tot oplegging van een lichte educatieve maatregel gedrag en verkeer indien:
a. ten aanzien van betrokkene als bestuurder van een motorrijtuig, niet zijnde een bromfiets, een rijbewijsplichtige landbouw- of bosbouwtrekker, een rijbewijsplichtig motorrijtuig met beperkte snelheid of een rijbewijsplichtige mobiele machine, een overschrijding is geconstateerd van de toegestane maximumsnelheid met 50 tot en met 59 kilometer per uur, zowel binnen als buiten de bebouwde kom;

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten