overlast van vrachtwagen buren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gaston54 TS
Infopolitie Gast

overlast van vrachtwagen buren

Ongelezen bericht door Gaston54 »

Hiernaast parkeren ze een vrachtwagen op eigen terrein. Op zicht geen probleem mee. Maar hij laat van de truck van vrijdagmiddag als hij thuis komt tot aan maandag morgen als hij weer vertrekt continue de motor draaien dus dag en nacht gaat dat door. Dus wij zitten het hele weekend in het lawaai van een ronkende vrachtwagen die zelfs in huis te horen is. En we kunnen er ook niet van slapen en het is zo goed als ieder weekend zo. En we vragen ons af of dat eigenlijk wel mag?
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: overlast van vrachtwagen buren

Ongelezen bericht door MotoRon »

Voordat we meteen ingaan op de vraag of het mag (eventuele strafbare feiten):
Heb je al eens een gesprek gevoerd met die buren? Een goed gesprek zou tot een oplossing kunnen leiden, handhaving er op af sturen doet dat zelden/nooit.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nee geen gesprek gehad hierover. Hij is nogal agressief en heeft al vaker lopen dreigen toen we eens wat anders hebben gezegd
Gaston54 TS
Infopolitie Gast

Hij is nogal agressief dus dat liever niet. Want dan zegt hij toch dat hij dit mag doen op zijn eigen grond
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

Ik denk niet dat de buurman zijn vrachtwagen laat draaien maar zijn koel oplegger of koelwagen met Diepvries spullen erin .
En is het binnen de bebouwde kom of buiten de bebouwde kom.
En ik gok zomaar dat er in de AVP wel iets over staat.
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gaston54 TS
Infopolitie Gast

Het is buiten de bebouwde kom.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik denk dat Marcel gelijk heeft en het een zogenaamd 'koeltransport' betreft; dat betekent dat het aggregaat voor de koelinstallatie regelmatig aanslaat en die chauffeurs zijn ook niet erg geliefd op de grote parkeerplaatsen, exact om dezelfde reden..

Maar als 't apparaat ook al buiten de bebouwde kom geparkeerd staat vrees ik dat het al iets lastiger wordt om er iets aan te doen.
Over welke locatie hebben we 't precies, betreft het een (transport)onderneming, gaat het om een industrieterrein, waar moeten we aan denken?

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

Heeft de buurman een bedrijf aan huis? Ook als het buiten de bebouwde kom Is zijn er regels aan verbonden wat betreft lawaai. De milieudienst zou hier wellicht wat in kunnen betekenen, zij gaan namelijk ook over geluidsoverlast wat door bedrijven wordt veroorzaakt.
Wellicht moet er dan ook meer richting de omgevingswet en vergunningen gedacht worden.
Voor de regio Rijnmond is DCMR het aanspreekpunt en melden gaat heel makkelijk via hun site volgens mij en anders is er ook een telefoonnummer te vinden. Voor andere regio's even zoeken welke milieudienst u moet hebben. Geen idee of ze u daadwerkelijk kunnen helpen maar misschien is het de moeite waard om eens advies in te winnen.

Praten is altijd het eerste advies dat ik geef aan mensen. Dan kunt u ook denken aan een nette brief waarin u uitlegt dat u er niet van kunt slapen.
Gaston54 TS
Infopolitie Gast

De woning ligt aan een doorgaande weg en heeft naar mijn weten altijd een woonbestemming gehad. Het is iemand die voor zichzelf werkt er staat dus 1 truck en 1 ens heel soms 2 opleggers
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Als je geen lokatie geeft wordt het lastig om na te zien of er bepalingen zijn waardoor dit niet toegestaan is. Met een beschrijving van “doorgaande weg buiten de bebouwde kom” komen we echt niet verder.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten