Eieren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Buurtjesx TS
Infopolitie Gast

Eieren

Ongelezen bericht door Buurtjesx »

Mijn bovenburen hebben meerdere malen eieren tegen mijn raam gegooit terwijl ik aan het slapen ben. Ik vermoed dat zij last hebben van een van de andere buren en denken dat ik het ben. Ik word er elke keer wakker van. Meerdere malen een briefje op de deur geplakt, de woningbouw ingelicht maar niks lijkt te veranderen. Ik vraag me af of dit strafbaar is en of ik aangifte kan doen bij de politie.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Eieren

Ongelezen bericht door SWAT »

Het zou als.baldadigheid kunnen worden gezien maar ook als een vorm van vernieling.
Het eerste feit is een overtreding die alleen vervolgd kan worden als de politie dit op heterdaad waarneemt. Het tweede feit is een misdrijf waarvan u aangifte kunt doen. De vraag is echter of er bij uw wijkteam voldoende capaciteit is om onderzoek te gaan doen.
Nu er mogelijk sprake is van een buren problematiek is wellicht een gesprekje met de wijkagent een betere optie. U kunt ook een camera plaatsen om te kijken welke buur boos op u is. Het zou ook zomaar vervelende hangjeugd kunnen zijn.
Stay safe out there.
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

Weet u heel zeker dat uw bovenburen de eieren hebben gegooid? Met andere woorden: heeft u dit gezien of heeft iemand anders dit gezien? Als niemand het gezien heeft blijft het een vermoeden en giswerk. Dan zou ik voorzichtig zijn met beschuldigen voordat u zelf ook in een burenconflict beland.

U zou het gesprek aan kunnen gaan (dus geen briefje) en een open vraag stellen of zij gezien hebben wie de eieren gegooid hebben. Dan zou ik dit ook bij andere buren doen, wellicht hebben ze camera's of het zelf gezien.

Melding maken bij de politie kan altijd.
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Misschien een camera plaatsen, zodat u bewijs heeft wie het doet?
Dan kunt u daarna als eerste eens een gesprek met die mensen aangaan.
Als dat niet helpt een gesprek met buurtbemiddeling of wijkagent
Gesloten