Ik heb advies nodig over de wetten regels en rechten
Heb een auto geleased en reeds afbetaald. Daar heb ik alle bewijzen van dat ik zelf de auto heb gekocht.
Heb om parkeerkosten redenen, woonde toen bij mijn vriend, de auto op zijn naam gezet.
Nu is het uit en wil hij de auto niet teruggeven. Wat kan ik doen, dit is toch eigenlijk diefstal wat hij doet?
Alvast bedankt
ex geeft auto niet terug
Moderator: Moderatorteam
Re: ex geeft auto niet terug
Dit is geen politie zaak
Heb je op schrift dat het jouw eigendom is en hij hem enkel op naam had en mocht gebruiken? Anders wordt dit een civiele zaak aanspannen.
Heb je op schrift dat het jouw eigendom is en hij hem enkel op naam had en mocht gebruiken? Anders wordt dit een civiele zaak aanspannen.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: ex geeft auto niet terug
Het is geen diefstal. De auto staat op zijn naam en kennelijk was hij ook degene die de auto mocht gebruiken want hij beschikt dus kennelijk over de sleutels en de auto.
De politie gaat niet over de vraag wie de eigenaar is.
Jullie hebben een affectieve relatie gehad en nu zal onderling uitgemaakt moeten wie wat krijgt. Dat geschiedt niet via de politie.
De politie gaat niet over de vraag wie de eigenaar is.
Jullie hebben een affectieve relatie gehad en nu zal onderling uitgemaakt moeten wie wat krijgt. Dat geschiedt niet via de politie.
Stay safe out there.