Mistlampen
Moderator: Moderatorteam
-
Rottierood TS
- Infopolitie Gast
Mistlampen
Ik heb op mijn Volvo standaard twee mistlampen aan de voorzijde zitten.
Nu wil ik voor het stoer uiterlijk van mijn xc70 nog twee lagen monteren ter hoogte van de grille.
Mag dit?
Nu wil ik voor het stoer uiterlijk van mijn xc70 nog twee lagen monteren ter hoogte van de grille.
Mag dit?
Re: Mistlampen
Nee, zie het voertuigreglement Regeling Voertuigen waarin beschreven staat wat voor lampen je op je auto extra mag monteren. Gebruik even de zoekfunctie hierboven, er zijn al talloze vragen geweest over (extra) verlichting die steeds over hetzelfde onderdeel van het VR RV gaan.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Het antwoord van @Frans is prima, alleen noemt hij nog de oude wet. Inmiddels is dit Regeling voertuigen en dan wordt zoeken wel moeilijker. Daarom zet ik hier even neer wat er in die wet staat.
Piet
Wetstekst
Artikel 5.2.57, lid1. Personenauto’s mogen zijn voorzien van: a. twee mistvoorlichten;Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Sorry Piet, je hebt gelijk voor wat betreft de naam :-)
-
imperial
- Roepnaam: Remco
Als het niet mag als extra mistlampen, want dan zijn het er 4.
Dan schakel je ze apart en noem het werklicht.
Niet als politieman maar gewoon als mens blijf ik dit toch wel een bijzonder interessant fenomeen vinden.
Even geen waardeoordeel vanuit mij en puur oprechte interesse omdat ik het gewoon niet begrijp. Kun je me dat uitleggen hoe dat werkt?
Wat maakt dan dat dit stoer is? Zelf zie je het natuurlijk niet als je er in rijdt. Het kost je vast behoorlijk wat extra dus waar zit dan die psychologische genoegdoening in als je in de auto rijdt? Kijken mensen dan anders? Krijg je er aandacht door dat mensen naar je toe komen en je vertellen wat voor stoere auto je hebt?
Even geen waardeoordeel vanuit mij en puur oprechte interesse omdat ik het gewoon niet begrijp. Kun je me dat uitleggen hoe dat werkt?
-
imperial
- Roepnaam: Remco
@ Proost,
Waarom wil iemand zijn auto verfraaien?
Omdat het leuk is, omdat het dan net iets anders is dan een ander.
Waarom geeft iemand een bak geld uit aan een set mooie wielen, zie je ook niet als je er zelf inzit.
Verlaging setje, leuke wrap erop mooie tint op de ramen. de auto je wat meer eigen maken.
Er zijn heel erg veel mensen die dat leuk vinden, noem het maar hobby.
En zo kan je bij iedere hobby wel de vraag stellen waarom?
Waarom koopt iemand onderbroeken van €25 of meer per stuk, die ziet een ander niet eens, en een van de zeeman doet het zelfde.
En zo kan je haast bij alles wat een ander doet wel vragen , WAAROM.
Waarom geeft iemand een bak geld uit aan een set mooie wielen, zie je ook niet als je er zelf inzit.
Verlaging setje, leuke wrap erop mooie tint op de ramen. de auto je wat meer eigen maken.
Waarom koopt iemand onderbroeken van €25 of meer per stuk, die ziet een ander niet eens, en een van de zeeman doet het zelfde.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Maar als er code B of F in staat, en die staan er in bij goede mistlichten, dan blijven het mistlichten, hoe je ze ook noemt of schakelt.imperial schreef: 16 sep 2024, 22:38 Als het niet mag als extra mistlampen, want dan zijn het er 4.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
alex52889
- Roepnaam: Alex
- Geslacht:
- Leeftijd: 26
Waarom zou je je auto stoerder moeten maken? M.i. is dat onnodig, ikzelf wordt er niet warm of koud van en een auto moet maar 1 ding doen: mij van a naar b brengen.imperial schreef: 17 sep 2024, 00:10 @ Proost,
Sterker nog, ik denk dat jij, wanneer je je auto modificeert, meer aandacht vraagt (en aandacht vragen = aandacht krijgen).
Ik heb een Peugeot 307sw uit 2006, nog prima werkend, rijdt als een zonnetje en hoef hem ook niet te modificeren, maar, en nu vul ik misschien iets in, heeft dat mi te maken met het feit of je er voor je gevoel bij hoort.
Ik zie zat niet gemodificeerde autos rijden, die autos vind ik vaak nog een stoerder uiterlijk hebben dan gemodificeerde.
Maar, volgens mij is het verhaal duidelijk. In gevolge RV mag het niet.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Zo zie je maar dat ook hier twee soorten mensen bestaan, die van auto's houden en voor wie een auto alleen maar een vervoermiddel is. Ik behoor tot de eerste groep en wil ook mijn auto zo mooi mogelijk. En snap ook helemaal wat TS wil. Niks mis mee toch? (Zolang het wettelijk mag dan).
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)