Met de trekker naar school 2024

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Johndheere4240
Infopolitie Gast

Met de trekker naar school 2024

Ongelezen bericht door Johndheere4240 »

Beste mensen
Ik ga straks voor mijn trekker rijbewijs en ik vroeg mij af of ik ermee naar school mag. Ik heb veel dingen bekeken die elkaar tegen streden zoals het ene zegt dat je alleen landbouw mag doen met t rijbewijs dn anderen zeggen dat je mag doen wat je wilt. Ik had gezien dat dit onderwerp er al een keer is geweest maar ik weet niet of het in de tussentijd is verander.
Dus mijn vraag is mag ik als ik mijn rijbewijs ermee naar school rijden (dus gebruiken als eigen vervoer) of niet?
Groeten Ronan
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: Met de trekker naar school 2024

Ongelezen bericht door Frans »

waar zit je op school, hartje Amsterdam?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Als ik van je naam uit mag gaan en je dus met een John Deere 4240 naar school wil, zal de rit er naartoe wellicht nog een minder probleem zijn dan hem ergens fatsoenlijk kunnen parkeren. Ik ga er even vanuit dat je hem niet mee de klas in mag nemen. Parkeren gebeurt doorgaans in de vakken. Maar als je dus met een grote trekker buiten een vak, deels op de stop, of half de weg blokkerend je trekker neer zet kan het wel in de kosten lopen als de BOA's je op de korrel krijgen.

Nu kan ik me best voorstellen dat je helemaal de blits wil maken als 16 jarige om met een voertuig naar school te komen. Zal vast veel indruk maken op de rest. Mijn advies zou echter zijn om gewoon de fiets te nemen. Veel gezonder, heb je nog eens de ruimte om samen met wat vrienden of schoolgenoten te fietsen en wat te kletsen, beter voor het milieu, beter voor je conditie zodat je ook fit blijft (vinden meiden vaak leuker dan een grote trekker) en dan blijft er nog tijd genoeg over om de trekker te gebruiken waar die voor gemaakt is.
Johndheere4240
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Johndheere4240 »

Frans schreef: 15 sep 2024, 13:00 waar zit je op school, hartje Amsterdam?
Nee overijssel
Zwolle
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

Tenslotte ben ik ook benieuwd wat de verzekeraar van de trekker het vindt als je daarmee naar school rijdt en onderweg schade rijdt.
Even goed lezen in de verzekeringsvoorwaarden of de schade dan gedekt is.
Stay safe out there.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Johndheere4240 schreef: 16 sep 2024, 13:00
Frans schreef: 15 sep 2024, 13:00 waar zit je op school, hartje Amsterdam?
Nee overijssel
Zwolle
De gemeente zwolle heeft een zero-emissie zone, daar mag je met een traktor voor een groot deel niet meer komen, of je school moet nog buiten die zone liggen.

Wijziging

mijn fout, voor zover ik nu kan zien is een traktor vooralsnog uitgesloten van deze zones maar ik laat me graag verbeteren
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
imperial
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Roepnaam: Remco

Ongelezen bericht door imperial »

Zou het wel bij de verzekering even navragen.
Maar dat een traktor ( trekker mag je alleen maar zeggen als je er zelf een hebt ) alleen maar de weg op mocht voor landbouw doeleinden was nog in de tijd van de rode diesel.
En wat parkeren betreft , zo,n ding past gewoon prima in een parkeervak. Het is niet een 9630, dan heb je wel een uitdaging om dat in een parkeer vak te proppen
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

@imperial, niet om nu te gaan muggenziften, maar dit zou erg krap aan worden:
Normen voor breedte
Ten aanzien van de breedte van parkeervakken vermeldt de NEN-2443 (in par. 5.3.8.1) dat de afmetingen van de parkeervakken afhankelijk zijn van het gebruik, de gebruiksduur en het gebruiksprofiel. Voor parkeergarages moet de parkeervakbreedte voor openbaar intensief gebruik ten minste 2,50 m bedragen, voor openbare parkeergarages ten minste 2,40 m en voor niet-openbare parkeergarages en stallinggarages voor (bewoners-)parkeerplaatsen ten minste 2,30 m. Voor parkeerterreinen gelden dezelfde uitgangspunten.
In rechterlijke uitspraken is de rechter terughoudend bij de beoordeling of het bevoegd gezag deze parkeernormen correct heeft toegepast. Zo werd een verweer dat de parkeervakken op eigen terrein niet bruikbaar zouden zijn omdat zij niet voldoen aan de CROW-afmetingen en daarnaast moeilijk bereikbaar zouden zijn, door de bestuursrechter In Utrecht terzijde geschoven.
Dus van de drie afmetingen zou hij enkel in de allergrootste passen, en dan moet je dus ook een heel geode chauffeur zijn want je hebt aan beiden zijden net iets meer dan een duimbreed speling (bovenstaande model is 2.43m breed als hij de originele setup heeft) en dit zal er waarschijnlijk dan ook voor zorgen dat je, wanneer je er links of rechts naast parkeert, je eigen deur niet meer open krijgt. Dus sec gezien zou hij enkel in de grootste categorie parkeervakken "prima passen" en daarmee waarschijnlijk ook nog eens overlast veroorzaken. Vraag me af wie daar op zit te wachten. Bij de scholen waar ik met regelmaat ben geweest zijn er geen parkeerplaatsen ten overvloede.

Het punt wat ik echter poogde te maken is dat met de tractor naar school komen meer na dan voordelen kent en die probeer ik de onderbouwen met enkele voorbeelden.
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Er is voldoende duidelijk gemaakt dat hij wel met de landbouwtrekker naar school mag. Of de verzekering dat ook goed vind of dat het parkeerterrein groot genoeg is, valt buiten de vraag. Daarom is hier voldoende gezegd.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten