verscheuren diploma's

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Melelana
Infopolitie Gast

verscheuren diploma's

Ongelezen bericht door Melelana »

Goedendag, ik ben met geweld weggevlucht bij mijn ( enge, narcistische man) en kreeg gelukkig razendsnel hulp van de politie die me beschermde en mijn agressieve man een dag op het bureau vast hield, zodat ik mijn persoonlijke spullen kon pakken en wegvluchten.
Ik heb nu elders onderdak gevonden godzijdank.

Omdat ik niet alles kon meenemen en teveel overstuur was, heb ik veel achtergelaten (diploma's, sieraden, schoenen, e/d).
Nu ben ik een keer in mijn "oude" huis terug gegaan terwijl hij er niet was, maar kan nergens mijn diploma's en sieraden vinden.
Hij heeft ze weggegooid of heel erg goed verstopt.
Mag iemand al mijn diploma's en certificaten straffeloos vernietigen/weggooien? Het zijn er best veel. De rest kan me niet eens zoveel schelen, maar mijn hele carrière wel natuurlijk!
Mijn man en ik kunnen niet meer met elkaar praten, ik ben ook bang dat hij me iets gaat aandoen. Momenteel zit ik met een PTSS in de ziektewet, omdat hij me naar de keel vloog toen ik hem vertelde dat ik bij hem wel ging. (dat is nu 2 maanden geleden). Dus ik kan die map met diploma's niet gewoon terug vragen.

Is het strafbaar als hij mijn officiële diploma's en al mijn certificaten heeft vernietigd??

Ben heel benieuwd naar het antwoord.
Alvast bedankt!
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht: Man
Leeftijd: 64

Re: verscheuren diploma's

Ongelezen bericht door SWAT »

Het vernielen van andermans spullen is strafbaar gesteld in artikel 350 Wetboek van strafrecht.

Onder vernieling valt ook het wegmaken en onbruikbaar maken.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: verscheuren diploma's

Ongelezen bericht door MotoRon »

Mochten ze niet meer boven water komen, dan kun je van vele diploma’s een uittreksel opvragen via Mijn diploma’s. Een dergelijk uittreksel is een officieel document dat wordt uitgegeven door DUO. Het is een geldig bewijsstuk van uw behaalde diploma.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten