Invloed boete op start politieacademie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
gast384293829382 TS
Infopolitie Gast

Invloed boete op start politieacademie

Ongelezen bericht door gast384293829382 »

Beste allemaal,

Ik ben reeds door de selectie voor de opleiding tot agent. Nu heb ik recent stom genoeg per ongeluk de OV kaart van mijn partner meegenomen, ben ik gecontroleerd en heb ik een boete gekregen. Stom natuurlijk, de boete is volledig terecht. Ik vroeg me echter af of dit invloed heeft of kan hebben op mijn start van de opleiding?
JDO
Lid
Agent
Inspecteur

Re: Invloed boete op start politieacademie

Ongelezen bericht door JDO »

Waarvoor heb je de boete gekregen? Het kan namelijk ook dat je een Uitstel van Betaling gekregen hebt omdat je geen kaartje had.
gast384293829382 TS
Infopolitie Gast

Klopt inderdaad dat het gaat om een uitstel van betaling, maar daarnaast ook een voor het gebruik van andermans OV kaart
JDO
Lid
Agent
Inspecteur

Dat zal dan best wel eens 110 (+9) euro voor feitcode E 103 zijn. Artikel 71 Wet Personenvervoer 2000. Een "*" in het feitenboekje dus die gaat dan via het OM.

Ik denk eerlijk gezegd dat je daarmee niet je carrière bij de politie doei hoeft te zeggen. Maar wat wel een belangrijk ding is, is natuurlijk integriteit. Deel daarvan is ook dat je open en eerlijk bent over je fouten. Je kan bij dit soort dingen denk ik beter gewoon even contact opnemen, aangeven dat je het belangrijk vind om open en eerlijk voor je fouten uit te komen en vertellen wat er gebeurd is.
gast384293829382 TS
Infopolitie Gast

Het bedrag van beide samen zou 100 euro zijn zei de BOA. Dus ik vermoed dat de vervoerder enkel zelf een boete oplegt gezien de overtreding van artikel 71? Hoe dan ben ik het helemaal met je eens en ga ik dit direct doorgeven. Dank voor de snelle en duidelijke reactie!
JDO
Lid
Agent
Inspecteur

Dan zullen het inderdaad twee "eigen" boetes zijn á 50 euro per stuk. Succes met de academie verder :)
Gesloten