Ik heb een vraag vanwege me aankomende verlof aanvraag.
Hoe komen de agenten de controle uitvoeren?
Ik had begrepen dat dat vaak in uniform gebeurt. Ik had van diverse mensen op de vereniging begrepen dat dat niet echt de bedoeling was.
Ik woon nl in een flat en heb liever niet dat de mensen weten dat er politie langskomt voor een controle.
Alvast bedankt voor de reactie.
Kluiscontrole
Moderator: Moderatorteam
Re: Kluiscontrole
Wat is de reden dat je liever niet hebt dat mensen weten dat er politie bij je langs komt? Ze komen toch voor een "reguliere controle" ?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Het is niet dat ik wil dat ze weten dat ze langskomen.
Lijkt me alleen fijner als ze niet perse zien dat er politie langskomt.
Want waarom zouden ze langskomen,er zijn altijd overal ogen gericht op de huizen.
Lijkt me alleen fijner als ze niet perse zien dat er politie langskomt.
Want waarom zouden ze langskomen,er zijn altijd overal ogen gericht op de huizen.
De kluiscontroles zijn grotendeels belegd bij de basisteams. De medewerkers voeren deze controles vaak uit tussen hun reguliere werkzaamheden. Als zij daarbij een uniform dragen zullen ze dat ook dragen tijdens de controle.
Ik voer deze controles uit, net zoals de rest van mijn collega’s in mijn team, tussen mijn gewone werkzaamheden door. Dit betekent dat ik gewoon in uniform ben en tussendoor op rustige momenten besluit om een controle te doen. Dus ook met een politieauto voor de deur…
Dit doe ik nooit op afspraak, tenzij er een gegronde reden is om dit wel op afspraak te doen. Daar ik dagelijks in de noodhulp werk en dus altijd in uniform ben ga ik geen uitzonderingen maken om dit in burger te doen. Mijn reguliere werkzaamheden staan dit ook niet toe. Dat iemand liever niet wil dat ik in uniform langskom is vervelend voor diegene maar voor mij zeker geen reden om dit in burger te doen. Het hoort er nu eenmaal bij.
Onlangs is er volgens mij op dit forum een soortgelijk onderwerp voorbij gekomen waarbij de topic starter ook moeite had met het feit dat er collega’s in uniform (en zonder afspraak) langskwamen.
Ik zal even kijken of ik die nog kan vinden en anders kunt u zelf even zoeken, daar staat volgens mij aardig wat uitleg in. Maar dat is met name voor het stukje zonder afspraak langskomen.
Edit: ik heb het topic gevonden maar de link krijg ik even niet gekopieëerd op mijn telefoon nu. Even zoeken op “kluiscontrole” op dit forum en je kunt hem vinden, is een aantal weken geleden geplaatst.
Dit doe ik nooit op afspraak, tenzij er een gegronde reden is om dit wel op afspraak te doen. Daar ik dagelijks in de noodhulp werk en dus altijd in uniform ben ga ik geen uitzonderingen maken om dit in burger te doen. Mijn reguliere werkzaamheden staan dit ook niet toe. Dat iemand liever niet wil dat ik in uniform langskom is vervelend voor diegene maar voor mij zeker geen reden om dit in burger te doen. Het hoort er nu eenmaal bij.
Onlangs is er volgens mij op dit forum een soortgelijk onderwerp voorbij gekomen waarbij de topic starter ook moeite had met het feit dat er collega’s in uniform (en zonder afspraak) langskwamen.
Ik zal even kijken of ik die nog kan vinden en anders kunt u zelf even zoeken, daar staat volgens mij aardig wat uitleg in. Maar dat is met name voor het stukje zonder afspraak langskomen.
Edit: ik heb het topic gevonden maar de link krijg ik even niet gekopieëerd op mijn telefoon nu. Even zoeken op “kluiscontrole” op dit forum en je kunt hem vinden, is een aantal weken geleden geplaatst.
-
Ronald TS
- Infopolitie Gast
Dat topic heb ik ook gelezen. Maar dat ging erover dat er nog andere mensen in huis waren.
En snap het dat nu dat het tijdens werktijd gedaan wordt. En ja als het niet elke maand of half jaar gebeurt zal ik er wel een mouw aan kunnen breien als het nodig mocht zijn. Ben ook van plan om in huis camera's te hangen en de 2 inbraakgevoelige ruimtes.( slaapkamer en keuken.) En heb ervoor gezorgd dat niemand mijn kluis heeft gezien.
Bedankt voor jullie antwoorden.
En snap het dat nu dat het tijdens werktijd gedaan wordt. En ja als het niet elke maand of half jaar gebeurt zal ik er wel een mouw aan kunnen breien als het nodig mocht zijn. Ben ook van plan om in huis camera's te hangen en de 2 inbraakgevoelige ruimtes.( slaapkamer en keuken.) En heb ervoor gezorgd dat niemand mijn kluis heeft gezien.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Deze: viewtopic.php?p=560034#p560034 @Carolien ?
Dankjewel @Frans dat is hem inderdaad
@ronald
Zo’n vaart zal het niet lopen. We staan echt niet maandelijks op de stoep.
@ronald
Zo’n vaart zal het niet lopen. We staan echt niet maandelijks op de stoep.
Nog een paar kleine nuances. De controles vinden eigenlijk op alle tijden plaats en niet alleen tijdens werktijd. Onze werktijden zijn 24/7 dus in principe kunnen we altijd aan de deur staan. Je zal ons echter niet snel aan zien bellen op de late avond of nacht. Maar op zondagochtend of donderdagavond is even normaal als de 9 tot 5 tijden. Sterker nog, op tijd zijn de meeste mensen zelf aan het werk (wat maar goed ook is).
Mocht je nog eens in een dergelijk 'kroeggesprek' (lees sterke verhalen) op de vereniging terecht komen. Vraag ook even naar de bron. Ik weet zeker dat ze "niet echt de bedoeling" niet konden onderbouwen.
Overigens komt het wel eens voor dat collega's in burger de controle doen. Dat zijn dan bijv. de collega's van korpscheftaken zijn. Zij controleren echter enkel de 'bijzondere' gevallen. Dus of je nu zo blij moet zijn dat zij aan de deur komen is maar de vraag.
Mocht je nog eens in een dergelijk 'kroeggesprek' (lees sterke verhalen) op de vereniging terecht komen. Vraag ook even naar de bron. Ik weet zeker dat ze "niet echt de bedoeling" niet konden onderbouwen.
Overigens komt het wel eens voor dat collega's in burger de controle doen. Dat zijn dan bijv. de collega's van korpscheftaken zijn. Zij controleren echter enkel de 'bijzondere' gevallen. Dus of je nu zo blij moet zijn dat zij aan de deur komen is maar de vraag.