Lieve agenten,
Jullie hebben mij tot nu toe steeds van heel waardevol advies voorzien. Waarvoor mijn dank.
Ik zat net te lezen bij het laatste nieuws en daarin las ik iets over vertrouwen in de politie. Ik hoop dat jullie me hier ook in vooruit kunnen helpen.
Ik heb een vriendin die uit Syrië komt. Ik heb haar leren kennen via de school van onze kinderen. Mijn zoontje en haar dochter zaten bij elkaar in de klas en zo raakten wij bevriend met elkaar.
Nu het volgende; zij doet aan alle kanten ontzettend haar best om te integreren in de samenleving. Sinds we elkaar kennen is haar Nederlands met sprongen vooruit gegaan. We proberen zo nu en dan samen koffie te gaan drinken, maar dit gaat lastig helaas. Ten eerste omdat haar man best ouderwets is en het lastig vindt als zij van huis is en ten tweede omdat ze veel trauma's heeft vanuit haar oorlogsverleden.
Ik ben nu al meerdere keren met haar meegeweest naar dokters afspraken. Gewoon omdat zij ontzettend bang is. Eigenlijk is ze bang voor alles wat met de overheid te maken heeft. En gezien haar verleden, snap ik dat eigenlijk wel.
Doordat ik zo vaak met haar mee ben gegaan naar dokters en het ziekenhuis, merk ik dat haar angst geleidelijk af neemt. De laatste keer in het ziekenhuis gaf de onderzoekend arts mij nog een compliment voor mijn steun aan haar.
Ik merk alleen dat zij bang blijft voor de politie. Ik probeer haar steeds in het hier en nu te houden en heb al meerdere keren gezegd dat ze nu in Nederland is en niet meer bang hoeft te zijn. Ze heeft haar permanente verblijfsvergunning inmiddels ook gekregen, dus ze hoeft echt niet bang te zijn om ooit weer terug naar Syrië te worden uitgezet.
Hebben jullie toevallig tips of ervaringen in hoe ik haar kan helpen om haar angst voor de politie kleiner te maken?
Ik vind het echt vervelend dat ze zich zo bang voelt.
Liefs,
Tacelia
Vrienden uit Syrië
Moderator: Moderatorteam
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: Vrienden uit Syrië
Je kan een afspraak maken met de wijkagent om te kijken wat voor mogelijkheden er zijn.
Je kan bijvoorbeeld een keer een 112-dag bezoeken waarin de hulpdiensten aanwezig zijn en leuke dingen georganiseerd worden.
Er zijn ook vrijwilligers (in uniform) die tijd hebben om gewoon een keer op de koffie te komen.
Misschien mag ze een keer kijken op een bureau.
Etc.
Je kan bijvoorbeeld een keer een 112-dag bezoeken waarin de hulpdiensten aanwezig zijn en leuke dingen georganiseerd worden.
Er zijn ook vrijwilligers (in uniform) die tijd hebben om gewoon een keer op de koffie te komen.
Misschien mag ze een keer kijken op een bureau.
Etc.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
-
Tacelia TS
- Infopolitie Gast
Re: Vrienden uit Syrië
Super ideeën en bedankt voor uw reactie!
Ik had haar ook al gewezen op de bibliotheek, daar waren in het verleden namelijk ook veel bijeenkomsten.
Helaas hebben die bijeenkomsten plaats moeten maken voor de vluchtelingen uit de Oekraïne.
Ik vind het niet meer dan logisch dat deze mensen ook een goede plaats nodig hebben. Ik vind het alleen wel jammer dat het ten koste moet gaan van de mensen uit Syrië. Deze lijken een beetje te worden vergeten, helaas.
Ik had haar ook al gewezen op de bibliotheek, daar waren in het verleden namelijk ook veel bijeenkomsten.
Helaas hebben die bijeenkomsten plaats moeten maken voor de vluchtelingen uit de Oekraïne.
Ik vind het niet meer dan logisch dat deze mensen ook een goede plaats nodig hebben. Ik vind het alleen wel jammer dat het ten koste moet gaan van de mensen uit Syrië. Deze lijken een beetje te worden vergeten, helaas.