Computer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Angel070
Infopolitie Gast

Computer

Ongelezen bericht door Angel070 »

Beste,
Ex heeft nadat ik bij ouders met mijn kinderen koffie ging drinken het slot veranderd toen ik terug kwam en verteld dat ik niet meer binnen kwam.
Nu zijn we 2 maanden verder alle spullen van mijn kinderen staan nog in dat huis. Ik krijg niks terug zonder er iets voor te moeten doen. (Het zijn mijn spullen)
Met veel pijn en moeite heb ik de computer van mijn zoon terug kunnen krijgen, alleen bij aankomst op ander adres bleek de computer leeggehaald te zijn. Voeding is eruit gehaald en nog iets waar ik geen verstand van heb. Deze computer heeft hij van zijn opa en oma gehad. Mag ik de kosten op ex verhalen die ik nu kwijt ben of kan ik hier aangifte van doen? Het is super sneu voor die knul dat hij nu eindelijk na 2 maanden zijn computer terug heeft alleen is hij gesloopt. Ondertussen is iemand aan het proberen de computer weer aan de praat te krijgen maar het is te erg voor woorden dat dit gebeurd. Heb ik niet het recht om mijn eigen spullen terug te krijgen?
Ik hoop graag iets te horen van jullie
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7598
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Computer

Ongelezen bericht door SWAT »

In principe is dit een civiele zaak. Er is kennelijk sprake geweest van een relatie van enige duur. Zeker als er sprake is van een huwelijk of een geregistreerd partnerschap zal via een mediator of de rechter gekomen moeten worden tot een boedel scheiding waarbij bepaald moeten worden wat van wie is en wie de (meeste) rechten heeft op de woning. De.politie heeft geen rol in dit soort geschillen behoudens wellicht een bemiddelende rol in een enkele eenvoudige casus.
De politie is niet bevoegd iets af te dwingen in dit soort civiele geschillen. Als er al van een strafbaar feit sprake is leidt strafrechtelijke vervolging zelden tot een gewenst eind resultaat.
Als er sprake is van fysiek geweld moet u zeker aangifte doen maar in geschillen over het eigendomsrecht binnen de relatie bent u bij de politie niet aan het juiste adres.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8622
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Computer

Ongelezen bericht door MotoRon »

Zoals Swat al duidelijk maakte is dit geen zaak voor de politie. Die houdt zich niet bezig met civiele geschillen. Aangezien ik in de vraag helemaal niets lees over strafbare zaken, kunnen wij hier verder niets voor u betekenen, anders dan wat Swat al duidelijk heeft gemaakt.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten