Mag ik als bromfiets langs het C12 bord rijden?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Re: Mag ik als bromfiets langs het C12 bord rijden?
Ja, dat mag. Een bromfiets is namelijk geen motorvoertuig volgens het RVV 1990. Alleen is een brommobiel ook een bromfiets en omdat die de regels van motorvoertuigen moeten volgens volgens datzelfde RVV 1990 mag je, als jouw bromfiets een brommobiel is, daar niet in rijden.
Piet
Wetstekst
motorvoertuigen: alle gemotoriseerde voertuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen;Wetstekst
De regels van dit besluit betreffende motorvoertuigen en bestuurders en passagiers van motorvoertuigen zijn, in plaats van de regels betreffende bromfietsen, bromfietsers en passagiers van bromfietsen, mede van toepassing op brommobielen en bestuurders en passagiers van brommobielen, tenzij anders is bepaald.Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
- Gewaardeerd lid
- Roepnaam: Alex
- Geslacht:
- Leeftijd: 25
Je haalt de woorden uit mijn mond Piet.
Overigens mag een quad er wel doorheen, maar dat is dan ook, meestal, geen brommobiel
Overigens mag een quad er wel doorheen, maar dat is dan ook, meestal, geen brommobiel
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Onzin om dat zo te stellen @alex52889 Je zet mensen daarmee op het verkeerde been.
Het begrip quad komt in de wegenverkeerswetgeving niet voor. In de volksmond worden veel soorten voertuigen aangeduid als quad, waarvan ook velen vallen onder de definitie van motorvoertuig. Die mogen er dus niet doorheen.
Simpel voorbeeldje? de Yamaha Quad YFM 250 Raptor Jouw opmerking geldt dus alleen voor een quad, die goedgekeurd is als bromfiets
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Gewaardeerd lid
- Roepnaam: Alex
- Geslacht:
- Leeftijd: 25
Excuus voor de onduidelijkheid. Daar heb je inderdaad gelijk in. Dom van me om dat niet te vermelden.