telefoon afluisteren
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
telefoon afluisteren
ik denk dat mijn ex mijn telefoon afluistert. Is dit strafbaar?
En hoe herken ik of hij iets in mijn telefoon heeft gestopt?
En hoe herken ik of hij iets in mijn telefoon heeft gestopt?
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: telefoon afluisteren
Euhm, 'Iets in uw telefoon gestopt'..
Hoe ziet u dat voor zich, ik heb daar totaal geen beelden bij..
Hoe ziet u dat voor zich, ik heb daar totaal geen beelden bij..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
-
- Infopolitie Gast
Geen idee daarom wil ikk het hier graag weten. ik weet niet waar ik naar moet zoeken.
- Julio
- OnTroerend goed
- Roepnaam: Julio
- Geslacht:
- Leeftijd: 37
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen zetten, probleem opgelost.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Ik neem aan dat u uw mobiele telefoon bedoeld. Het is bij de meeste mobiele telefoons lastig om daar iets fysieks in te stoppen. Wellicht zijn er spy apps die dit kunnen maar middels een complete reset van de telefoon zou dat opgelost kunnen worden.
Waaruit zou volgens u blijken dat uw ex u afluistert?
Waaruit zou volgens u blijken dat uw ex u afluistert?
Stay safe out there.
-
- Infopolitie Gast
hoi swatt
dank voor uw antwoord, ik had al het idee dat ik niet serieus genomen werd. maar ik vermoed dat hij een microfoontje of iets dergelijks erin heeft gedaan, kan dit? en is het strafbaar?
dank voor uw antwoord, ik had al het idee dat ik niet serieus genomen werd. maar ik vermoed dat hij een microfoontje of iets dergelijks erin heeft gedaan, kan dit? en is het strafbaar?
-
- Stamgast
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 38
Strafbaar is het zeker ogv artikel 139a Sr.
1°. anders dan in opdracht van een deelnemer aan dat gesprek afluistert;
2°. zonder deelnemer aan dat gesprek te zijn en anders dan in opdracht van zulk een deelnemer opneemt.
Een (extra) microfoontje inbouwen in een mobiele telefoon is, als u iets enigzins moderns gebruikt, niet te doen. Die microfoon moet daarnaast namelijk alles of live doorsturen (via welke verbinding?) of opslaan zodat iemand het er later uit kan halen, etc. Er komt dus echt heel veel bij kijken en dat scenario zou ik om die reden niet direct heel erg waarschijnlijk vinden.
Ik ben benieuwd wat maakt dat u denkt dat u afgeluisterd wordt? Als we dat kunnen begrijpen kunnen we wellicht wat beter met u meedenken.
Wetstekst
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die met een technisch hulpmiddel een gesprek dat in een woning, besloten lokaal of erf wordt gevoerd opzettelijk:1°. anders dan in opdracht van een deelnemer aan dat gesprek afluistert;
2°. zonder deelnemer aan dat gesprek te zijn en anders dan in opdracht van zulk een deelnemer opneemt.
Ik ben benieuwd wat maakt dat u denkt dat u afgeluisterd wordt? Als we dat kunnen begrijpen kunnen we wellicht wat beter met u meedenken.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger
Bijbaan: Politievrijwilliger
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Er zijn genoeg apps waarmee een telefoon afgeluisterd kan worden. Dat is vrijwel de enige manier om dat te doen. Je kunt kijken welke apps zijn geinstaleerd en onbekende apps opzoeken op het internet om te controleren wat het is. Ook kun je van onbekende apps controleren welke toestemmingen zij hebben. Zo hoeft een rekenmachine app geen toegang tot je microfoon of locatie te hebben en is dus verdacht.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Mocht je eventueel je telefoon opnieuw instaleren houd er dan rekening mee dat je niet de backup terug zet want dan staat een eventuelen spy app er weer op .
Ik zou trouwens eerder kijken of je eventuele modem met netwerk die toegang geven tot je computer of cameras en zelfs tv niet op ingelogd word door je ex .
Ik zou trouwens eerder kijken of je eventuele modem met netwerk die toegang geven tot je computer of cameras en zelfs tv niet op ingelogd word door je ex .
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Vraagstellers met een serieuze vraag worden hier altijd serieus genomen, maar als er een vraag gesteld wordt die meer vragen oproept, krijg je ook meer reacties die misschien niet “to-the-point” zijn. Dat ligt dus vaak aan de gestelde vraag, die niet helemaal duidelijk is.
-
- Infopolitie Gast
dank voor jullie antwoorden. ik hoor steeds een gekke piep in mijn telefoon als ik bel en hij heeft de telefoon open gehad. bovendien weet hij steeds wat ik doe. de tel is al terug naar fabrieksinstellingen gezet maar ik dacht miss is er iets met de simkaart gedaan waardoor hij mee kan luisteren.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 66
Misschien moet je eens met de telefoon langs een goede telefoonwinkel en er even naar laten kijken. Dan krijg je mogelijk duidelijkheid of er iets mee aan de hand is. Wij kunnen er in dit geval niets zinnigs over zeggen.
Succes er verder mee.
Succes er verder mee.