Sporadisch softdrugsgebruik screening

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Marc78
Infopolitie Gast

Sporadisch softdrugsgebruik screening

Ongelezen bericht door Marc78 »

Goedemorgen,

Onlangs heb ik gesolliciteerd naar de functie ass mdw intake en service. Afgelopen week had ik het betrouwbaarheidsheidsonderzoek waarin ik eerlijk heb verteld dat ik sporadisch een blowtje rook. In een jaar op 1 hand te tellen. Ik ben mij bewust van het zero tolerance beleid bij de politie dus sowieso zou ik dit op het moment van in dienst treden wel uit mijn hoofd laten. Echter werd mij de vraag gesteld wanneer ik dit voor het laatst heb gedaan. Ik gaf aan dat dit enkele weken geleden nog eens is voorgekomen. Op dat moment was ik dus al aangenomen (in diensttreding is pas over enkele maanden ivm start interne opleiding). De medewerker VIK zei dat dit wellicht voor een probleem zou kunnen zorgen. Laat ik voorop stellen dat ik het achteraf echt superdom van mezelf vind maar blijkbaar dacht ik dat het nog wel kon omdat ik nog niet officieel in dienst was. Nu sprak ik van de week iemand die werkzaam is bij politie (recherche) en die zei dat je nooit moet zeggen dat je drugs gebruikt omdat het dan meteen einde oefening is 😭. Kan iemand mij vertellen of dit het geval is of dat het wel uitmaakt of je solliciteert voor op straat of net als in mijn geval een soort backoffice functie.
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 531
Lid sinds: 25 apr 2020, 13:19
Geslacht:
Contact:

Re: Sporadisch softdrugsgebruik screening

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik vind het een slecht advies van de collega dat hij zei dat u nooit moet zeggen dat u drugs gebruikt. Dat is absoluut niet integer en integriteit is een van de kernwaarden van de politie. Dit geldt overigens ook voor drugsgebruik zelf, of het nu sporadisch is heel vaak, harddrugs of softdrugs.Ik vind het hoogst merkwaardig dat u pas besluit te stoppen met drugsgebruik als u daadwerkelijk in dienst treed en niet daarvoor al. Dat valt niet te rijmen met het politiewerk, ook niet als u bij intake en service werkzaam gaat zijn. Wij pakken alles wat met de handel en het bezit van drugs te maken heeft keihard aan en dan zou het absoluut not done zijn dat er een collega tussen zit die in zijn vrije tijd zelf gebruikt. U weet dat wiet ook verboden is? En dat de herkomst dus ook uit verboden kweek komt? Dat u het in de coffeeshop kunt kopen maakt het nog niet legaal… Dus per direct stoppen en ik vind het goed dat u eerlijk bent geweest. Er het beste van hopen dan maar…
Gebruikersavatar
Marc78
Infopolitie Gast

Re: Sporadisch softdrugsgebruik screening

Ongelezen bericht door Marc78 »

Bedankt voor uw reactie. U heeft helemaal gelijk, ik ben hierin ontzettend stom geweest. Inderdaad maar het beste ervan hopen!!
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2139
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Sporadisch softdrugsgebruik screening

Ongelezen bericht door Proost »

Ken de situatie waarin het gezegd is niet natuurlijk, maar drugsgebruik is meteen einde oefening. Niet zeggen of je drugs gebruikt hebt als er naar gevraagd wordt is dat ook, als later blijkt dat je er niet de waarheid over gesproken hebt. Dit kan ook zomaar vijf jaar later je de kop kosten.

Dus gewoon altijd eerlijk zijn. Zie beroepscode politie hoe zwaar integriteit weegt. Mocht je ooit het geluk krijgen om bij onze mooie organisatie werkzaam te zijn, zul je snel genoeg in zien dat ook een jointje tot stand komt uit een hele wereld vol ellende. Die moet je niet willen sponsoren.
Gebruikersavatar
Marc78
Infopolitie Gast

Re: Sporadisch softdrugsgebruik screening

Ongelezen bericht door Marc78 »

U ook bedankt voor uw reactie. Ik denk dat ik rustig mag concluderen dat ik mijn eigen ramen heb ingegooid. Ongelooflijk stom van me!
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8622
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Sporadisch softdrugsgebruik screening

Ongelezen bericht door MotoRon »

En daar kunnen we het wel bij laten.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten