Boete voor parkeren op trottoir

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8622
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door MotoRon »

Binnengekomen via de mail:
Beste beheerder,

Ik ben inmiddels al bijna 25 jaar taxichauffeur in Amsterdam, ik ben aangesloten bij de Tca, sinds een jaar of 15 zijn wij als bedrijf verantwoordelijk voor het ophalen van klanten vanaf het rai complex,wij hebben deze consessie gekregen wegens de vele klachten, het gaat al jaren goed, totdat ik 20 april van dit jaar een boete krijg van een boa. Ter info om het immense terrein op te rijden moet je langs een slagboom rijden en in het huisje zit bijna altijd iemand in tot een uur of 22.00 en nog voordat je het terrein oprijd staat er ook een hek met de tekst alleen toegang voor Tca taxi’s. Ik had al bezwaar gemaakt voor de eerste keer en nou heb ik de zelfde boete afgelopen vrijdag gehad, parkeren op het trottoir. Wij staan daar met toestemming van de rai en de verkeersregelaars.

Mijn vraag aan u is zijn deze boetes terecht?

met vriendelijke groet Fazli
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9222
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door Skipperje »

Als de verkeersregelaar daartoe bevoegd is, dan is de boete niet terecht. In het RVV 1990 staat in artikel 82:

Wetstekst

1Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door:
c.de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaars
Zorg dat je een verklaring krijgt van de verkeersregelaar dat hij je mondeling heeft aangegeven dat je op het trottoir mag parkeren. De medewerkers van de RAI hebben geen bevoegdheid (denk ik) om ontheffing te kunnen geven.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1951
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door maestro »

Als je de eerste keer in het gelijk bent gesteld dan zul je ook de tweede keer hoogstwaarschijnlijk in het gelijk worden gesteld. Het probleem lijkt te zijn dat de BOA's het beleid van de RAI niet weten. Laat de TCA of de RAI contact opnemen met de afdeling handhaving van de gemeente.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3722
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door DiNozzo »

wij hebben deze consessie gekregen wegens de vele klachten, het gaat al jaren goed, totdat ik 20 april van dit jaar een boete krijg van een boa.
Het eerste stuk is niet echt ter zake dienend voor de vraag. U geeft aan dat u in bezwaar bent gegaan tegen de boete van 20 april. Is dat bezwaar al behandeld?
Ter info om het immense terrein op te rijden moet je langs een slagboom rijden en in het huisje zit bijna altijd iemand in tot een uur of 22.00 en nog voordat je het terrein oprijd staat er ook een hek met de tekst alleen toegang voor Tca taxi’s.
Waar rijdt u precies het terrein op? Is dat aan de voorzijde? Wellicht kunt u het op Google Maps aanwijzen. Als het gaat om een afgesloten terrein kan het namelijk ook zijn dat bepaalde regels wel of niet van toepassing zijn.

https://maps.app.goo.gl/Jj3KWrSm5BcuvJSe7
Ik had al bezwaar gemaakt voor de eerste keer en nou heb ik de zelfde boete afgelopen vrijdag gehad, parkeren op het trottoir. Wij staan daar met toestemming van de rai en de verkeersregelaars.
Waar staat u dan precies? Want staat u ook daadwerkelijk op het trottoir en heeft u een aanwijzing van een verkeersregelaar gekregen om op de stoep te parkeren? Is er ook geen redelijke andere plaats waar u kunt parkeren? Hebben andere taxichauffeurs dezelfde boete gekregen?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door Gast »

U kunt via twee kanten het terrein oprijden,beide kanten moet je langs een slagboom rijden,word bijna altijd gevraagd wat je komt,tenzij je een bekende leverancier bent zoals wij,ik was via de hoofdingang gereden,ter info P7 zit aan de Europaplein 24groetjes Fazli
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door Gast »

Neen ier was nog geen beslissing genomen op de boete van 20 april,onze directie gaat als het goed is contact opnemen met de gemeente,groetjes Fazli
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3722
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Oke, en waar staat u dan precies geparkeerd? Is er geen reguliere opstelplaats voor taxi's?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een groot complex,maar zal het proberen te beschrijven,alles loopt eigenlijk een beetje door elkaar heen,fietspad tot looppaden en kleine weggetjes,wij hebben af en toe wisselende plekken waar wij onze klanten kunnen oppikken,het hangt aan de grootte van het congres of evenement,ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie antwoorden :thanks: groetjes Fazli
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1196
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door taxikemperman »

De plekken waar de taxis opgesteld staan zijn "vaste" plekken. Deze worden door de verkeersmanager van de RAI bepaald per beurs en bij grote beurzen staan er ook medewerkers van de TCA om de boel goed te laten verlopen.
Fazli, waar heb je precies de boete gehad? Inrijdend via P7 de u-bocht gemaakt en daar op de stoep gestaan?
https://www.google.com/maps/@52.3408041 ... &entry=ttu
Taxis worden hier tussen de vlaggenmasten neergezet
RAI.jpg
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1196
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Boete voor parkeren op trottoir

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Fazli,
Stuur me even een PB dan kan ik je misschien helpen met je bekeuringen
Maak sowieso een foto als de standplaats weer in gebruik is, zodat je kan aantonen dat deze als standplaats wordt gebruikt.
Ik kom weinig op de RAI
Gesloten