Staande gehouden door voldoen aan signalement

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Frankm
Infopolitie Gast

Staande gehouden door voldoen aan signalement

Ongelezen bericht door Frankm »

Hallo,

Ik werd net door een agent op straat op m'n schouder getikt omdat ik zou voldoen aan een signalement van een inbraak zei de agent. Puur op basis van leeftijd en kleur haar. Ik was verbaasd want ik liep net weg uit het gebouw waar ik een doktersafspraak had. Maar ik moest persé meewerken en ID afgeven. Dit gedaan en hij een foto van ID gemaakt. Verder geen info gegeven wat hij er verder mee zou doen.
Wat gebeurt hier nu verder mee? Er is nu een foto gemaakt van mijn gegevens gemaakt, wat gebeurt hier nu verder mee?
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1196
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Staande gehouden door voldoen aan signalement

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Hij heeft geen foto gemaakt, maar je document gescand aan de hand van de chip die daar in zit. Hiermee wordt een logbestand aangemaakt wie hij heeft gesproken.
Mocht er later toch naar u worden gewezen dan kan hij u achterhalen.
Als u niets gedaan heeft, dan gebeurt er verder niets
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3722
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Staande gehouden door voldoen aan signalement

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Het identiteitsdocument wordt door de agent gescand met zijn mobiel zodat uw identiteit kan worden gecontroleerd en vastgesteld. Er wordt dus geen foto gemaakt, maar aan de hand van de scan worden uw gegevens in de politiesystemen bevraagd. Als blijkt dat u er niets mee te maken heeft zal hij deze gegevens niet verder invoeren in het politiesysteem.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten