Ik ben al een paar keer tegen iets aangelopen, en begin me nu toch echt af te vragen of ik het nou fout heb
Als je in Alkmaar naar het CBR gaat, hangt er aan het toegangs hek een verboden toegang bord met daaronder m.u.v exame voortuigen.
Bezoer parkeren aan de overkant.
Er is ongeveer 500 meter verder op een groot parkeer terrein van onder andere de Mac Donald's.
En hier wordt verwacht dat bezoekers parkeren
Echter is er naast het gebouw een algemene invalide parkeerplaats.
Ik heb een invalide kaart en elke keer dat er kom parkeer ik hem op het terrein op de invalide parkeerplaats.
Loop naar binnen en vraag aan de balie of dit oke is, elke keer zeggen ze ja natuurlijk daar is hij voor geen probleem.
Toch wordt ik steeds weer aangesproken zowel door de beveiliging als door rij instructeurs dat ik daar niet mag staan, en dat ik moet vertrekken.
Dit betekent dat ik soms wel 3 keer in een half uur aangesproken wordt, en dit loopt ook wel eens uit op een flinke woorden wisseling.
ook vragen ze regelmatig of ik wil bewijzen dat het mijn kaart is, en of ik even wil vertellen waarom ik hem heb?
Dit wordt me ook regelmatig op gewonen invalide parkeerplaatsen gevraagd, door gewonen mensen die vinden dat ik er niet ziek uit zie.
Nu mijn vragen.
Mag ik daar gewoon parkeren ook zonder toestemming te vragen binnen of moet elke keer toestemming vragen?
Aan wie ben ik verplicht te laten zien dat het mijn kaart is?
Ben ik verplicht om mijn medische gegeven met iedereen te delen? Aan wie moet ik vertellen wat ik mankeer?
Sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven want P1 wist het niet zeker en ik kan het online nergen vinden.
Alvast bedankt