CBR maatregel of niet?
Moderator: Moderatorteam
-
Nyxoo TS
- Infopolitie Gast
CBR maatregel of niet?
Ik ben begin maart aangehouden omdat ik dronken op een deelscooter zat, moest mee naar het bureau had uiteindelijk 1,5 geblazen als beginnende bestuurder. Heb nu een brief gekregen van ovj en mijn rijbewijs wordt ingehouden tm begin juli. Alleen woon ik nu sinds 2 jaar in belgie en heb ik ook een belgisch rijbewijs, zou ik in principe niks van het CBR krijgen qua maatregelen. Alleen ga ik in september me weer inschrijven in nederland. Ik ben bang dat ik nog steeds een educatieve en of alcohol onderzoek kan ontvangen van het CBR in de toekomst. Wat denken julie. Er is verder ook nog geen OM zitting geplanned. Bedankt
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: CBR maatregel of niet?
Je hebt 1,5 geblazen? Is dat de omrekening naar alcoholpromillage, want een ademanalyse geeft geen promillage, maar een uitslag in mg/l lucht.
Opmerking van moderator MotoRon
Overigens 1 x plaatsen is voldoende. Berichten van gasten moeten eerst goedgekeurd worden door een moderator.- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
De melding(!) moet binnen 6 maanden bij het CBR liggen, daarna begint men pas aan het dossier..
U neemt een behoorlijk gokje..
U neemt een behoorlijk gokje..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Het zou me verbazen als je niets meer gaat horen van het cbr. Ik zou er maar rekening mee houden met een dergelijke uitslag (3x de toegestane waarde van een ervaren bestuurder, of ruim 7x voor een beginnende bestuurder).