ex (vervolging geseponeerd)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Tamara
Infopolitie Gast

ex (vervolging geseponeerd)

Ongelezen bericht door Tamara »

Ik wil graag iets vragen. Als dit hier niet thuishoort dan verwijder het maar.

Mijn ex heeft al jaren mijn contacten bestookt met onzin. Destijds is hij ook opgepakt, vastgezet en is er huiszoeking geweest. Het was niet de 1e keer zo bleek. Op zijn pc was te zien in zijn verzonden mails dat hij mailtjes naar mijn werk en contacten heeft gestuurd. Ook was vast komen te staan dat hij websites had bezocht die anonieme mails kunnen versturen. Natuurlijk ontkende hij. De politie zei destijds dat gezien het bewijs hij wel vervolgd zou worden. Maar nu kreeg ik bericht dat het geseponeerd is. Hoe kan dit?

Hoop op duidelijkheid want ik snap er niks van.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8514
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: ex

Ongelezen bericht door MotoRon »

Op wat voor grond is de zaak geseponeerd? Heb je een sepo-code gekregen, dat kan een hoop duidelijkheid geven.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Tamara
Infopolitie Gast

Re: ex (vervolging geseponeerd)

Ongelezen bericht door Tamara »

Dat weet ik niet meer, want dat was even geleden. Maar ik neem aan als de politie zegt dat gezien het bewijs er waarschijnlijk wel vervolgd zal worden, dit ook zo is. Niets doen is toch zonde van de tijd en al het onderzoek die ermee gemoeid is geweest.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8514
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: ex (vervolging geseponeerd)

Ongelezen bericht door MotoRon »

Zonder een sepo-code is er verder niets over te zeggen. De politie kan wel denken dat er waarschijnlijk vervolgd zal worden, maar daar gaat de politie niet over. Het openbaar ministerie maakt die afweging en ondanks bewijs zijn er vele redenen mogelijk om een zaak toch niet te vervolgen. Veel redenen, hoor ik je denken? Kijk maar eens even hier (klikken)
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7522
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: ex (vervolging geseponeerd)

Ongelezen bericht door SWAT »

Inderdaad. De politie doet het onderzoek en draagt de resultaten van het onderzoek over aan de officier van justitie. Die neemt vervolgens de beslissing om wel of niet te vervolgen.
In de sepot brief die u gekregen heeft staat waarom is besloten niet verder te vervolgen en wat u daartegen had kunnen ondernemen. De politie heeft in dat deel van de procedure geen rol of inspraak.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8514
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: ex (vervolging geseponeerd)

Ongelezen bericht door MotoRon »

En daarbij kunnen we het laten, omdat de politie na een onderzoek geen verdere beslissingen neemt over vervolging/seponering.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten