Leasevoertuig op naam, maar niet in mijn bezit

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief. Hier geen uitgebreide discussies, daarvoor staan andere forumdelen ter beschikking.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Remcovinks
Infopolitie Gast

Leasevoertuig op naam, maar niet in mijn bezit

Ongelezen bericht door Remcovinks »

Ik heb al een tijdje een lease voertuig dat inmiddels niet meer in mijn bezit is, aangezien ik met iets anders ben gestart
Het voertuig is nu in bezit van een kennis en hij gaf aan het leasecontract over te nemen en ik heb toen in alle vertrouwen de sleutels en papieren meegegeven.
Uiteindelijk heeft hij ervoor gezorgd dat ik geen overzicht meer heb van wat er gebeurd met het voertuig, want alle info over de financiallease komt nu ook binnen op zijn mail en hij heeft ook zijn nummer doorgegeven als geverifieerde persoon.
Hij wilt het voertuig ook niet teruggeven, maar ik moet wel opdraaien voor alle boetes en verzekeringen.
Hij geeft ook steeds aan om de boetes te betalen en dat hij bezig is met de overeenkomst, maar hij stelt het steeds uit of verzint wel iets.
Ik heb zelf wel de leasemaatschappij gebeld, alleen gaven ze aan dat ik bewijzen moest sturen per mail.
Ik heb dat ook gedaan, alleen tot nu toe nog geen bericht gehad.
Ik wil ook gewoon verder met mijn eigen onderneming en achteraf natuurlijk stom van mij dat ik er zo makkelijk over dacht en hem vertrouwde.

Hopelijk heeft iemand hier tips voor mij hoe ik dit het beste kan oplossen, want ben ten einde raad.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14466
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Lease voertuig op naam, maar niet in mijn bezit

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dus als ik 't goed begrijp:
De leasemaatschappij is akkoord, alleen is de auto zelf nog niet overgeschreven..

Tegenwoordig is overschrijven al mogelijk met een gsm; bel 's avonds bij hem aan en vraag aan z'n vrouw of kinderen of hij thuis is. Zeker als z'n gezin erbij is zal hij niet snel tegensputteren en met allerlei moeilijke verhalen komen..

Mocht dat al te lastig zijn dan kan het eea via de RDW geregeld worden, maar dat is een langdurige en ingewikkelde route, zeker zonder papieren..

Wat vindt de leasemaatschappij er überhaupt van???

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7522
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Lease voertuig op naam, maar niet in mijn bezit

Ongelezen bericht door SWAT »

U had het overnemen van het contract met de leasemaatschappij moeten regelen en niet moeten uitbesteden aan de beoogde nieuwe contract houder.
U weet namelijk niet of de lease maatschappij met deze switch akkoord zal gaan en zie dan maar de auto en de papieren weer terug te krijgen.
Dat lijkt nu dus ook het geval te zijn.
Nog meer slecht nieuws.
De politie kan u hiermee niet helpen. In basis is dit een civiel verhaal. De beoogde nieuwe contract houder komt zijn afspraken met u niet na. U zult dus (in het uiterste geval) via de civiele rechter de naleving van de overeenkomst moeten gaan afdwingen.
De politie is niet belast met het toezicht op de naleving van een civiele overeenkomst.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Lease voertuig op naam, maar niet in mijn bezit

Ongelezen bericht door Gast »

zijlvaart67 schreef: 23 mei 2024, 14:54 Tegenwoordig is overschrijven al mogelijk met een gsm; bel 's avonds bij hem aan en vraag aan z'n vrouw of kinderen of hij thuis is. Zeker als z'n gezin erbij is zal hij niet snel tegensputteren en met allerlei moeilijke verhalen komen..

Mocht dat al te lastig zijn dan kan het eea via de RDW geregeld worden, maar dat is een langdurige en ingewikkelde route, zeker zonder papieren..

Wat vindt de leasemaatschappij er überhaupt van???
Voorop gesteld heb ik nooit geleased...
Maar ik schat in dat de leasemaatschappij je geen overschrijvingscode geeft. Dan houden zij namelijk geen auto over.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7522
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Leasevoertuig op naam, maar niet in mijn bezit

Ongelezen bericht door SWAT »

Kentekenhouderschap is geen bewijs van eigendom.
Het kan een aanwijzing zijn wie de mogelijke eigenaar is maar meer ook niet.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Leasevoertuig op naam, maar niet in mijn bezit

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is bekend.

En toch krijg je/kreeg ik geen kentekenbewijs van een leasemaatschappij.

Ik kreeg destijds alleen een kopietje van het kentekenbewijs van de leaseauto die ik van mijn werkgever kreeg en mocht rijden. En dor ik destijds zelf mocht ophalen bij de maatschappij.
Plaats reactie