reisdocument nodig bij dagje uit in duitsland

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
kels
Infopolitie Gast

reisdocument nodig bij dagje uit in duitsland

Ongelezen bericht door kels »

beste,

Mijn ex partner is boos op me omdat ik een dagje met onze zoon naar Fantasialand ben geweest zonder dat ik een toestemmingsformulier heb laten tekenen door hem.
We hebben niet geslapen in Duitsland.
Is het formulier elke keer nodig als ik een dagje uit ga in het buitenland.
Of alleen als ik blijf slapen zoals op vakantie.

Hoor het graag,

groetjes Ka
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14465
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: reisdocument nodig bij dagje uit in duitsland

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De overheid spreekt over 'buitenland' en Duitsland is een stukje buitenland.
Of u daar wel of niet overnacht lijkt niet relevant te zijn..

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -te-reizen

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7392
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: reisdocument nodig bij dagje uit in duitsland

Ongelezen bericht door rai »

Het probleem zit hem niet enkel in het toestemmingsformulier,maar in meer zaken.

Het formulier is bedoeld om in geval tweehoofdig gezag, ook dat beiden toestemming geven.
Op het moment dat u naar het buitenland gaat, zou dit zomaar onder “onttrekken ouderlijk gezag” kunnen vallen.

In eerste aanleg is het een civiele kwestie en dient u dit goed vast te leggen in een ouderschapsplan, maar neemt niet weg dat het zomaar onder strafrecht kan gaan vallen.

Helaas komt dit op jaarbasis te veel voor.
Maar grootste probleem is vaak, dat een vechtscheiding uitgevochten wordt over de ruggen van kinderen die daar volledig buiten staan door elkaar dwars te liggen.

Zorg gewoon dat met betrekking tot kinderen het gewoon goed geregeld hebben en vecht de rest onderling uit bij de rechter.

Het klinkt misschien hard, maar wat denkt u dat het met kinderen doet als een van de ouders gestopt wordt tijdens een controle en er veel uitgezocht moet worden ?
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 537
Lid sinds: 25 apr 2020, 13:19
Geslacht:
Contact:

Re: reisdocument nodig bij dagje uit in duitsland

Ongelezen bericht door Carolien »

Zoals door de anderen al is aangegeven: buitenland is buitenland.

Zorg gewoon dat alles goed geregeld is met betrekking tot de kinderen. Dus formulieren voor toestemming, ouderschapsplan etc.

Ik kan je vertellen dat je absoluut niet wilt dat de politie hierbij betrokken raakt… zonder al teveel in detail te treden ivm privacy heb ik een keer tijdens mijn nachtdienst hele families en kennissenkringen moeten benaderen omdat een van de ouders meende beter voor het kind te kunnen zorgen en deze had meegenomen naar onbekende bestemming. Met het verschil dat deze ouder geen gezag had… dus het was ontrekking aan het ouderlijk gezag. Ze hadden niet goed vast laten leggen wat betreft bezoekregelingen etc en toen kwam de ellende… Op de achtergrond gaan namelijk allerlei protocollen lopen en er werd ook echt ‘jacht’ gemaakt op deze persoon. Met als resultaat een aanhouding en dat die persoon vast werd gezet op het bureau en een kind die helemaal overstuur is. Je wilt niet weten wat voor impact dit heeft op het kind maar ook op de overige familie waar wij in de nachtelijke uren mee hebben moeten bellen en langs moeten gaan…

Ik wil niemand bang maken maar mensen bewust maken om dingen omtrent kinderen gewoon goed te regelen! Nu heeft in mijn voorbeeld natuurlijk de ene ouder helemaal geen gezag maar let er alsjeblieft op wanneer je naar het buitenland gaat. Als de andere ouder kwaad wil dan kun je echt een probleem hebben. Houd je aan de afspraken en communiceer met elkaar. Óók als je beiden gezag hebt.

Daarnaast (en dat is mijn persoonlijke mening) vind ik dat je als ouders zijnde elkaar altijd op de hoogte moet houden over het wel en wee van de kinderen, vooral als je tripjes gaat maken. Wat als er iets gebeurt onderweg of tijdens het uitstapje en je in een ziekenhuis beland daar? Dus ja, ik snap jouw ex helemaal…
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7522
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: reisdocument nodig bij dagje uit in duitsland

Ongelezen bericht door SWAT »

1 Europa is nog steeds geen 1 land. U had dus inderdaad het toestemmingsformulier formulier moeten gebruiken. Uw ex heeft dus gelijk.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9206
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: reisdocument nodig bij dagje uit in duitsland

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Ik denk dat het duidelijk is voor kels
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten