Ik ben vandaag in aanraking gekomen met de mannen bij de rollerbank, mijn scooter overschreed blijkbaar de maximum constructie snelheid van 36kmpu. ik heb de scooter zo uit de winkel gekocht en is aangegeven dat de scooter door de RDW is gekeurd. nu blijkt de scooter een electronische begrenzer te gebruiken wat naar zeggen verboden is. ik heb mijn scooter nooit aangeraakt. nu heb ik een WOK gekregen (staat overigens niet in Ovi RDW) op iets wat door de RDW gekeurd heeft.
klein punt nog, ik heb de status van mijn scooter een halve dag gechecked na de opgelegde WOK maar de website geeft aan dat mijn scooter geen WAM verzekering meer heeft maar er ook geen WOK status actief is
Wok op OEM snorfiets
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: Wok op OEM snorfiets
snelheidsmeter zegt overigens dat mijn scooter 30 loopt wat incl correctie geen WOK zou moeten geven dus dit buiten mijn weten om allemaal opgelegd, erg vervelend dit
Als je hem zo in de winkel gekocht hebt zou ik daar even gaan reclameren. Vaak zoeken leveranciers wel de grens op qua constructie snelheid.
Overigens is de maximale constructie snelheid 25km/u. Dit kun je op je kentekenbewijs zien. Die 36 is na alle correcties ten gunste van jou. Als je daar overheen gaat, tja, ergens moeten we een grens trekken .
Dat de wok nog niet zichtbaar is kan met een administratieve afhandeling te maken hebben. Als hij aangezegd is mag je daar vanuit gaan en dus niet meer rijden . Je riskeert een directe inbeslagneming als je het toch doet.
Overigens is de maximale constructie snelheid 25km/u. Dit kun je op je kentekenbewijs zien. Die 36 is na alle correcties ten gunste van jou. Als je daar overheen gaat, tja, ergens moeten we een grens trekken .
Dat de wok nog niet zichtbaar is kan met een administratieve afhandeling te maken hebben. Als hij aangezegd is mag je daar vanuit gaan en dus niet meer rijden . Je riskeert een directe inbeslagneming als je het toch doet.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
nu toch voor de bevestiging. Het is normaal dat de WAM verzekering op NEE staat op de Ovi RDW site?
RDW artikel zelf geeft aan dat je de verzekering moet laten lopen om de scooter opnieuw te keuren.
In mijn polis is de verzekering ook nergens te bekennen
RDW artikel zelf geeft aan dat je de verzekering moet laten lopen om de scooter opnieuw te keuren.
In mijn polis is de verzekering ook nergens te bekennen
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
gelijk nog een vraag, de kai module die snelheid regelt (electrische begrenzer) is ook in beslag genomen dus mijn scooter kan op het moment niet eens rijden, nu is het voor mij (a-technisch) onmogelijk om deze om te bouwen tot een veilige scooter.
hoe kan het in Nederland zo zijn dat zo'n scooter door alle keuringen heen gaat en verkocht kan worden maar toch zo illegaal is?
hoe kan het in Nederland zo zijn dat zo'n scooter door alle keuringen heen gaat en verkocht kan worden maar toch zo illegaal is?
- rai
- Geslacht:
Dat een voertuig een type goedkeuring heeft en uzelf a-technisch bent, wil niet zeggen dat de verkopende partij of anderen dat niet gedaan heeft.
Als u alle aankoopbewijzen heeft etc, dan is het mogelijk om dit te reclameren bij de verkopende partij dat aan u een niet deugdelijk product is verkocht en de koop wil ontbinden dan wel dat u de verkopende partij aansprakelijk stelt voor de geleden kosten, omdat u denkt te goeder trouw een product gekocht te hebben, welke voldoet aan de wettelijke eisen.
Let wel, dit is een civiele kwestie/procedure en daarnaast ook nog een klein dingetje in dit soort zaken, namelijk “wie eist die bewijst”.
Kortom het is wel aan u om dat bewijsbare leveren.
Als u alle aankoopbewijzen heeft etc, dan is het mogelijk om dit te reclameren bij de verkopende partij dat aan u een niet deugdelijk product is verkocht en de koop wil ontbinden dan wel dat u de verkopende partij aansprakelijk stelt voor de geleden kosten, omdat u denkt te goeder trouw een product gekocht te hebben, welke voldoet aan de wettelijke eisen.
Let wel, dit is een civiele kwestie/procedure en daarnaast ook nog een klein dingetje in dit soort zaken, namelijk “wie eist die bewijst”.
Kortom het is wel aan u om dat bewijsbare leveren.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Goed om te weten
bewijsstukken zijn de bon en een dergelijk bewijs dat ikzelf niets heb veranderd aan de scooter
in iedergeval bedankt voor u tijd en kan hier mee uit de voeten!
bewijsstukken zijn de bon en een dergelijk bewijs dat ikzelf niets heb veranderd aan de scooter
in iedergeval bedankt voor u tijd en kan hier mee uit de voeten!