hoi allemaal.
ik ben niet slim bezig geweest dat ten eerste
ik liep op straat en had 6 uur geleden wat coke gebruikt maar wilde gaan rijden
de effecten waren er niet meer maar bij controle was de uitslag positief en heb ik een rijverbod gekregen van 24 uur.
mijn ouders waren op vakantie en ik kon geen vervoer regelen wegens geen geld en ik ben dus gaan rijden en ben niet staande gehouden maar werd bij thuiskomst gebeld door de politie met de vraag of ik was gaan rijden.
nu is er alleen camera beeld van de carpool waar mijn auto achtergelaten is door de politie.
nu ben ik terug gebeld maar ik heb het gesprek gemist en dit was anoniem
ik vermoed dus dat het de politie kan zijn maar ik weet het niet.
dit was nu 5 dagen geleden.
ik vraag me nu af
ga ik hier gevolgen van krijgen.
is camera beeld voldoende voor het cbr
ik heb mijn rijbewijs echt nodig voor mijn werk dus ik zit een beetje in de rats met wat ik veroorzaakt heb.
ik hoop dat jullie het weten want ik ben totaal niet bekent hiermee.
gr ruud
overtreden rijverbod
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: overtreden rijverbod
Als u duidelijk herkenbaar op beeld staat alsmede dat u bent gaan rijden dan is dat voldoende wettelijk bewijs.
U kunt nu nog, voor wat betreft het CBR gedeelte, hopen dat de bloed uitslag voor de cocaïne onder de wettelijke norm blijft.
U kunt nu nog, voor wat betreft het CBR gedeelte, hopen dat de bloed uitslag voor de cocaïne onder de wettelijke norm blijft.
Stay safe out there.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
hoi
er is geen bloed afgenomen bij mij gezien ik niet in de auto zat op het moment van constatering.
de agenten wisten wel dat ik gereden had maar ik zat niet in de auto
zie incident ad krant van afgelopen week.
is anders gegaan dan in artikel
ik heb niet op de snelweg gelopen maar op de vluchtstrook en was al een tijd de effecten voorbij gezien 6 uur geleden gebruik maar de test was nog positief.
ik wil er niet verder op in gaan , was een vervelende avond.
vandaar dat ze het denk ik bij een waarschuwing gelaten hebben.
ik had dit gewoon niet moeten doen.
wat is zijn de gevolgen bij geen bloed afname er is dus geen meting gedaan.
er is geen bloed afgenomen bij mij gezien ik niet in de auto zat op het moment van constatering.
de agenten wisten wel dat ik gereden had maar ik zat niet in de auto
zie incident ad krant van afgelopen week.
is anders gegaan dan in artikel
ik heb niet op de snelweg gelopen maar op de vluchtstrook en was al een tijd de effecten voorbij gezien 6 uur geleden gebruik maar de test was nog positief.
ik wil er niet verder op in gaan , was een vervelende avond.
vandaar dat ze het denk ik bij een waarschuwing gelaten hebben.
ik had dit gewoon niet moeten doen.
wat is zijn de gevolgen bij geen bloed afname er is dus geen meting gedaan.
Voor het opleggen van een rijverbod is geen bloedproef nodig.
Lid 1.Een van de in artikel 159, onderdeel a, bedoelde personen kan de bestuurder van een voertuig van wie, uit het in artikel 160, vijfde lid, bedoelde onderzoek of op andere wijze, naar het oordeel van die persoon gebleken is dat hij onder zodanige invloed van het gebruik van een stof als bedoeld in artikel 8, eerste lid, verkeert, dat hij onvoldoende in staat is een voertuig behoorlijk te besturen, een rijverbod opleggen voor de tijd gedurende welke redelijkerwijs verwacht mag worden dat deze toestand zal voortduren tot ten hoogste vierentwintig uren. De vorige volzin is van overeenkomstige toepassing op degene die aanstalten maakt een voertuig te gaan besturen.
Als jij je dan niet houdt aan het rijverbod is dat verboden volgens lid 3:
Een en ander is strafbaar gesteld in artikel 178 van de wegenverkeerswet:
Voor het overtreden van het rijverbod is het dus relevant dat jij het verbod opgelegd hebt gekregen en het bewezen kan worden dat je in die tijd een motorrijtuig bestuurd hebt.
Ten slotte, hoewel dit niet relevant is voor de casus:
Blijkbaar test je nog positief en uit ervaring weet ik dat 6 uur na gebruik van cocaïne de verdachte eigenlijk altijd wel boven de grenswaarde uitkomt. Je moet daar echt betere keuzes maken als je, je rijbewijs wil behouden en niet een ongeluk wil veroorzaken omdat jij denkt dat de effecten wel weg zijn. Je bent niet verzekerd, niet rijvaardig en hebt geen zelfinzicht, in mijn ogen ben je echt een gevaar op de weg met je gedrag.
Wetstekst
Artikel 162 wegenverkeerswet 1994Lid 1.Een van de in artikel 159, onderdeel a, bedoelde personen kan de bestuurder van een voertuig van wie, uit het in artikel 160, vijfde lid, bedoelde onderzoek of op andere wijze, naar het oordeel van die persoon gebleken is dat hij onder zodanige invloed van het gebruik van een stof als bedoeld in artikel 8, eerste lid, verkeert, dat hij onvoldoende in staat is een voertuig behoorlijk te besturen, een rijverbod opleggen voor de tijd gedurende welke redelijkerwijs verwacht mag worden dat deze toestand zal voortduren tot ten hoogste vierentwintig uren. De vorige volzin is van overeenkomstige toepassing op degene die aanstalten maakt een voertuig te gaan besturen.
Wetstekst
Het is degene aan wie een rijverbod als bedoeld in het eerste lid is opgelegd, verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen gedurende de tijd waarvoor dat rijverbod geldt.Wetstekst
Overtreding van de artikelen 7, eerste lid, onderdeel b, 41, eerste lid, onderdelen a en b, 51, eerste lid, 61, eerste lid, onderdeel c, 74, 114, 151j, 162, derde en vierde lid, 163, tweede, zesde, zevende en negende lid en van de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover het betreft een verbod tot het gebruik van verlichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie.Ten slotte, hoewel dit niet relevant is voor de casus:
Blijkbaar test je nog positief en uit ervaring weet ik dat 6 uur na gebruik van cocaïne de verdachte eigenlijk altijd wel boven de grenswaarde uitkomt. Je moet daar echt betere keuzes maken als je, je rijbewijs wil behouden en niet een ongeluk wil veroorzaken omdat jij denkt dat de effecten wel weg zijn. Je bent niet verzekerd, niet rijvaardig en hebt geen zelfinzicht, in mijn ogen ben je echt een gevaar op de weg met je gedrag.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Overtreding van een rijverbod is een misdrijf. De standaard eis is 14 dagen onvoorwaardelijk. Daarnaast zal het CBR je een waarschijnlijk een cursus gaan opleggen die tijd en geld gaat kosten.
Overigens maakt de vluchtstrook deel uit van de snelweg.
Overigens maakt de vluchtstrook deel uit van de snelweg.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Als de politie ermee aan het werk gaat, dan ga je het zeker horen. Tot die tijd is het alleen maar speculeren of je wel of geen bekeuring gaat krijgen. Gewoon even afwachten dus.