Problemen controle paspoort vliegveld Madrid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Karels Bakkers TS
Infopolitie Gast

Problemen controle paspoort vliegveld Madrid

Ongelezen bericht door Karels Bakkers »

Beste lezers, Ik heb een merkwaardige situatie meegemaakt en mijn onderbuikgevoel zegt dat er iets niet klopt. Dit jaar was ik op het vliegveld in Madrid en wilde Europa verlaten. Je het paspoort op de lezer leggen, de camera kijkt naar je gezicht en normaal kan iemand dan doorlopen, als je niets open hebt staan.

Nog geen jaar eerder was ik in Engeland, ook het paspoort op de scanner gelegd op het vliegveld in London en ik kon zonder problemen doorlopen en terug naar Nederland.

Toen ik in Madrid mijn paspoort op de scanner legde, kreeg ik een rood licht. Ik moest wachten op toestemming om door te mogen lopen. Vervolgens gaat het ligt op groen na enkele seconden. Terug naar Europa gebeurd hetzelfde. Weer rood licht... en iedereen kreeg groen en kon rustig doorlopen.

Ik heb registraties bij justitie (van 20 jaar geleden...) geen vuurwapens, ontvoeringen, zwaar geweldig of drugs. De gegevens in het strafregister blijven voor de rest van mijn leven achter mijn naam.

Dit vind ik zeer merkwaardig omdat ik geen 'big fish' ben om het zo te schrijven. Ik begin direct te denken dat justitie mij wenst te volgen en dat er iets in het systeem is geactiveerd.

Zijn er personen van de KMAR die mij wegwijs kunnen maken? Ik heb geen idee welke organisatie ik moet aanschrijven van de overheid.
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: Problemen controle paspoort vliegveld Madrid

Ongelezen bericht door Gast »

https://www.marechaussee.nl/onderwerpen ... rtcontrole

"Het poortje voor u gaat automatisch open als het proces geslaagd is. U kunt nu verder met uw reis. Als het proces niet geslaagd is of een handmatige controle is vereist, wordt u gecontroleerd door een grenswachter van de Marechaussee."

Om dit geval gaat het om Madrid... en een grenswachter die geen zin had in een gesprek aan de balie om mij te vertellen wat de reden was van het rode licht.

Dus waarom gaat het licht op rood als je geen boetes open hebt staan.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Goeie vraag. Waar wij, ook al zouden wij een antwoord weten, geen antwoord op mogen geven.
Als justitie u echt (weer) nodig heeft dan komt man vanzelf wel aankloppen.
Overigens zou het in dit geval ook kunnen dat Spanje uw uitreis naar het betreffende land wellicht verdacht vond.
Stay safe out there.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Als justitie u zo graag wilde spreken was u wel tegengehouden. Wellicht heeft het systeem bij u wat meer tijd nodig om uw gezicht met de biometrische gegevens te matchen?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Karels TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Karels »

In dit geval ging ik naar Zuid Amerika op vakantie. Blijf het vreemd vinden dat iets op rood gaat. Ook de kmar een bericht gestuurd om eens in mijn gegevens te duiken. Wacht op een antwoord.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Het is onmogelijk om daar een eenduidig antwoord op te krijgen.
Er zijn namelijk 1001 redenen mogelijk waarom dit gebeurt.

- u heeft bepaalde zaken op uw naam staan in Spanje, wat enkel in het nationale register staat van Spanje;

- Er moet een (achter de schermen) handmatige controle plaats vinden tussen de elektronische foto en foto ter plaatse gemaakt waarbij systeem te grote afwijking vind;

- er zij andere landen in de Europese unie die interesse hebben;

Kortom, er is geen zinnig antwoord op te geven.

Daarnaast is het te betwijfelen of u “zomaar” antwoord gaat krijgen van de Kmar, temeer omdat dit in Spanje heeft afgespeeld en dat u misschien de Nederlandse nationaliteit heeft zegt niet zoveel.
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En daarnaast zal er omdat het computergestuurd is, ook af en toe iemand tegenhouden voor een steekproef,
Gesloten