Zwangerschap (detentieverlof)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Xashlyn. TS
Infopolitie Gast

Zwangerschap (detentieverlof)

Ongelezen bericht door Xashlyn. »

Beste lezer,

Mijn aanstaande man is vandaag uit huis gehaald omdat hij nog een resterende straf had staan voor 6 maanden. (Hij wachtte al 2,5 jaar) het had niet ongelukkiger kunnen vallen, aangezien ik op dit moment 33 weken zwanger ben.

Nu weet ik niet waar hij is wanneer hij mij mag bellen, en hoe en wat ik moet regelen! Ik krijg hier veel stress van en dat is niet goed voor de kleine man in de buik!

Kan hij bij de bevalling zijn (dmv speciaal verlof)?
Ik zit met zo veel vragen en google kom ik er niet meer uit!

Kan iemand mij een kleinbeetje gerust stellen?
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Zwangerschap

Ongelezen bericht door maestro »

Dit is een vraag over detentierecht. Maar er zijn mogelijkheden om verlof te krijgen om bij de bevalling aanwezig te zijn. Of het wordt verleend hangt natuurlijk ook af van het risico dat iemand vormt. Zie de Regeling tijdelijk verlaten van de inrichting.

Er kan volgens deze regeling kraambezoek worden verleend en de directeur van de inrichting kan 72 uur bijzonder verlof verlenen zodat hij bij de bevalling kan zijn. Het verzoek om verlof moet bij de directeur van de inrichting worden gedaan. Een dokterverklaring met de waarschijnlijke bevallingdatum is natuurlijk wel zo verstandig.

Wat de plaats van detentie betreft is het aan je aanstaande echtgenoot je daarover te informeren. Justitie doet dat uit privacy overwegingen niet zelf.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

De politie is alleen de instantie die op last van de Minister van Justitie een veroordeelde ophaalt en vervolgens overdraagt aan Justitie
De Minister bepaalt waar de bestrafte wordt ingesloten. De politie krijgt dat niet te horen.
Overigens wordt een bestrafte alleen "opgehaald" als een eerdere oproep om zichzelf te komen melden niet is opgevolgd. Of, als een rechter na het opleggen van een straf de directe aanhouding bevelt.
Dat laatste lijkt hier niet het geval te zijn.
Stay safe out there.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Zoals al gezegd kan uw aanstaande via deel directeur van de inrichting verlof vragen voor de bevalling.
Wellicht kunt u meer informatie vinden op de website van de Dienst Justitiële Inrichtingen.
Stay safe out there.
Gesloten