Openbaar gebouw

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Jerr TS
Infopolitie Gast

Openbaar gebouw

Ongelezen bericht door Jerr »

Ik ben een paar daggen maanden bij een politiebureau in Limburg bij de balie geweest om vragen te stelen over een zak die ik heb lopen daar maar telkens als ik daar ben is die persoon er niet of is die druk elke keer was dus ik besloot te filmen bij de balie en de agent zeg het maag niet filmen klop dit wel want ik was gister weer na een maand weer om te vragen over de zak en de agent die mijn zak heeft genomen zijn briefjes nu bij de balie maag niet film daarom mijn vraag klop dit want wat hebben hun te schuilen daar is niet meer transparant meer ik word nog bang voor deze mensen kan iemand mijn helpen maag ik filmen met mijn telf bij een politiebureau ja of nee niet achter maar gewoon bij de balie
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Openbaar gebouw

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Tweede identieke bericht verwijderd. Berichten moeten eerst worden goedgekeurd.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Je moet een onderscheid maken tussen het maken van geluidsopnamen en het opnemen van videobeelden. Wat betreft geluidsopnamen mag je gesprekken opnemen waaraan je zelf deelneemt en kun je het geprek met de politie opnemen. Dat kan in priciepe niet geweigerd worden.
De Nationale Ombudsman heeft hier een rapport over uitgebracht met spelregels, waarbij vooraf melden dat je het gesprek opneemt wel zo netjes is: https://www.nationaleombudsman.nl/nieuw ... idsopnamen

Video opnamen liggen anders en mogen niet stiekem worden opgenomen en hoeft men niet te dulden. Ik zou me dus beperken tot geluidsopnamen met je telefoon. Waarbij het wel zo is dat er ook andere mensen aan de balie kunnen zijn die op dat privacy gevoelige informatie met de politie delen omdat ze bijvoorbeeld angifte willen doen. Houd daar wel rekening mee.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Jerr TS
Infopolitie Gast

Bij de balie van een politiebureau hoor je geen aangifte te doen daar moet je naar een privé ruimte dat weet ik 100% of zelf voor dat nu zeggen hun dat je dat moet doen via internet en bij openbaar heb je geen privacy dus is film bij een politiebureau balie toegestaan ja of nee ik film mij zelf en een ambtenaar niet die andere mensen die daar zijn ik en die agent waar mee ik gesprek heb
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Het zijn de huisregels van de politie dat er niet gefilmd mag worden in de bureau's. Als je dit wel doet kan je de toegang ontzegt worden, als je dan niet weggaat pleeg je lokaal/huisvredebreuk en dat is een strafbaar feit. Daarvoor kan je worden aangehouden.

Ik snap uit je verhaal ook niet wat je denkt te gaan bereiken met het filmen van een willekeurige baliemedewerker terwijl je eigenlijk een ander persoon wil spreken. Als je stukken wil inzien kan dit via de privacydesk of het openbaar ministerie. Als je een klacht hebt over hoe je wordt behandeld door een bepaalde agent is daarvoor een klachtenformulier en bijbehorende procedure.

Het breken van de huisregels is een goede manier om niet langer welkom te zijn in het bureau maar geen goede manier om je zaak opgelost te krijgen. Als je specifieker bent over welk probleem je ervaart kan ik of iemand anders hier je misschien wel verder de juiste richting op helpen.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Niet teveel naar Youtube filmpjes kijken van Amerikaanse types die in discussie gaan met agenten omdat ze worden aangesproken op filmen in een openbaar gebouw wat aldaar wel toegestaan is. Dat is Amerika en niet in Nederland.
Als de huisregels filmen verbieden mag je dus niet filmen.
Stay safe out there.
Jerr TS
Infopolitie Gast

Ik film dat om bewijs te hebben hoe deze agenten mijn behandel. Want elke maand kom ik de politiebureau binnen want sins voorge jaar ben ik in elkaar geslagen door twee agenten die een baby cam bij hun hadden die deze niet aan wouden doen dus ik had moeten filmen met mijn telefoon en ik was onder de peperspree dus wat als ik deze bilden niet had dan was mijn word tegen deze twee agenten en worden alleen bij een aangifte tegen een agent is 90% verloren tijd maar nu met bewijs moet ik dat ook late gaan om om hoor ik sins voorge jaar en klaar je kan gaan want wij kunnen jou niet helpen hoe kom ik in kontant met om ja meneer daar moet u wachten die dingen hoor je bij de balie maar die persoon die mij een keer één heb gestuurd dat ze er achter aan ga krijg ik nooit aan de telefoon of op werk en nu jij mij
Jerr TS
Infopolitie Gast

En in Amerika wil hun die gang in uniform wel late zien dat je ben daar om de wet te volgen en niet je eigen wet maken of gevoelens daar teken je voor
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Maar goed; even terug naar de basis; als ik een supermarkt binnenwandel en ik begin te filmen omdat ik vind dat ik de supermarkt niet vertrouwen kan, dan vragen mensen mij 'of ik wel goed bij m'n hoofd ben' en stellen ze 't ook niet op prijs om gefilmd te worden.. Samengevat; dan ontstaat er een gezonde weerstand en dat begrijp ik volkomen..

Als u een politiebureau binnenwandelt en begint te filmen..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Als ik je verhaal goed begrijp wil je aangifte doen tegen agenten die je in elkaar hebben geslagen.
Dit kan je op twee manieren doen.
Via dit formulier:
https://www.politie.nl/informatie/klach ... eweld.html
Of via aangifte, je maakt dan een afspraak via 09008844.

Als je informatie over de stand van je aangifte wilt, dan kan je dat doen via het slachtoffferloket:
https://www.politie.nl/informatie/zo-ko ... litie.html

Een buro binnenlopen en direct beginnen te filmen heeft geen zin.
Als je geholpen wilt worden zal je dat volgens de stappen moeten doen die daarvoor zijn.
Succes.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
jjk
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Jorrit
Geslacht:

Ongelezen bericht door jjk »

Wat ik begrijp uit je interpunctieloze woordenbrij is dat je aangifte hebt gedaan van mishandeling. Als slachtoffer heb je bepaalde slachtofferrechten, slachtofferhulp Nederland kan je helpen met praktische zaken zoals een update krijgen over je zaak.
Tevens kan je inloggen op politie.nl om de status van het onderzoek te bekijken.

Als er geweld is gebruikt door de politie vermoed ik dat er ook een strafzaak tegen jou loopt. Dat maakt het wel complex om informatie te verstrekken omdat je waarschijnlijk 2 rollen hebt in hetzelfde incident. Dat kan de balie van een politiebureau niet voor je oplossen.

Ik merk vooral heel veel boosheid in je posts. Je bent zelfs boos op agenten in Amerika en die hebben zeker niets te maken met jou zaak. De collega’s achter de balie waarschijnlijk ook niet.

Dus als je informatie wil over je zaak, speel het via de juiste kanalen. Als je die niet weet leg contact met slachtofferhulp Nederland zodat zij jou in de juiste richting kunnen zetten. Of bekijk de informatie bij je aangifte nogmaals, daar staat ook hoe je informatie kan opvragen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door Frans »

jjk schreef:Wat ik begrijp uit je interpunctieloze woordenbrij

Opmerking van moderator Frans

Normaal willen we als moderators graag gasten helpen om de opmaak wat te verbeteren. Ik ben er niet eens aan begonnen, sorry.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

En daar mag TS het mee doen.

Klein advies voor een volgende keer op een forum:
Laat iemand je even helpen met de vraag duidelijk en begrijpelijk te verwoorden, zodat we niet allemaal hoeven te raden wat er precies is gebeurd en wat de vraag is.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Jerr TS
Infopolitie Gast

Openbaar gebouw

Een supermarkt is een privé bedrijf die heeft een eigenaar een politiebureau draai om ons geld daar werken politie voor ons de mensen wij betalen hun als het straks sta in de politiebureau een brief is niet donkere mensen toegestaan dan wat kom je kom met Amerika maar dit soort dingen moeten wij de mensen niet toe laten want jullie politie doe wat jullie willen omdat jullie een uniform heb en dat is de probleem en ja ik ben boos op deze agenten want die soort mensen verpest voor de rest die wel hun werk goed doet
Gesloten