Goedemorgen,
Ik naderde een rood stoplicht met een flitspaal, maar de marechaussee was bezig met heel veel motoren een soort transport te hebben. Toen ik wou stoppen voor het rood licht moest ik van een marechaussee motor rijder die op het kruispunt stond doorrijden, ben ik nu geflitst ?
Flitspaal rood marechaussee
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Flitspaal rood marechaussee
Aanwijzingen van politie, marechaussee en verkeersregelaars gaan boven verkeersregels en verkeerstekens. U heeft dus goed gehandeld door deze aanwijzing op te volgen.
Of u geflits bent voor rood licht weten we niet; hangt af van het feit of er roodlichtcamera’s staan. Mocht er een boete volgen dan is het bezwaar eenvoudig. Foto opvragen ( kan digitaal); op de foto staat het rode licht, uw auto, maar ook de Marechaussee in beeld die aanwijzingen geeft. Eventuele boete wordt dan na bezwaar geseponeerd. Kan zelfs zo zijn dat de camera’s op afstand uit gezet zijn.
Of u geflits bent voor rood licht weten we niet; hangt af van het feit of er roodlichtcamera’s staan. Mocht er een boete volgen dan is het bezwaar eenvoudig. Foto opvragen ( kan digitaal); op de foto staat het rode licht, uw auto, maar ook de Marechaussee in beeld die aanwijzingen geeft. Eventuele boete wordt dan na bezwaar geseponeerd. Kan zelfs zo zijn dat de camera’s op afstand uit gezet zijn.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Ik heb dit zelf jaren geleden meegemaakt. En inderdaad in bezwaar gegaan en gelijk gekregen.
-
Joep22 TS
- Infopolitie Gast
Dan weet ik genoeg, Ik volg netjes de regels en dan krijg ik waarschijnlijk een boete en ik moet nog moeite doen om in bezwaar te gaan. Ik hoop dat die cameras uit stonden
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Hoe krom ook, maar nergens in de wet staat dat je overtredingen moet plegen om een voorrangsvoertuig voor te laten gaan. Je moet ze alleen voor laten gaan. Nu vind ik absoluut wel dat een eventuele boete kwijtgescholden hoort te worden, maar wat nu als je door rood rijdt zodat een voorrangsvoertuig door kan rijden, waardoor iemand anders uitwijkt, of wat dan ook, waardoor een ernstig verkeersongeval ontstaat. Dan heb je echt wel een probleem.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
@Skipperje TS zegt niet dat hij een overtreding pleegde om een voorrangsvoertuig voor te laten gaan. Hij zegt dat de KMar motorrijder hem aanwijzingen gaf en hij door moest rijden.
Hij volgde dus gewoon de aanwijzing van de KMar op.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Ik erken
. Ik moet beter lezen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit