Goedemorgen,
Ik probeer dit bericht te plaatsen maar het lukt niet.
Ik ben Redelijk Wanhopig, alleenstaande vrouw, 55, 1.62.
mij op de galerij kwam 1december jl. een jongeman wonen, 1.98.
Stelde zich netjes voor, ik gaf hem verse apfelstrudel als welkom en toen
hij het daarna kwam vragen ook "voor het weekend mijn wifi. Zo ben ik.
Na een week stond mijn huis blauw van de wietdampen die overal doorheen
bleken te sijpelen. (Flat, 1967). Ik naar hem toe, beleefd gevraagd of dat
anders kon maar hij was te stoned om goed te reageren.
In de weken daarna nog twee keer beleefd gevraagd, want iedere dag raak van
sochtends 6 tot diep in de nacht (hij had toen nog werk). Hij werd bij
bezoek 3 agressief en toen heb ik bij de woningbouw geklaagd. Die hebben
een gesprekje gevoerd maar dat hielp natuurlijk niks. De wijkagent idem. De
woningbouw doet helemaal niets, zeggen ze ook hardop. Dus die moet ik nu
voor de rechter halen via de huurcommissie. Na december nog 1x
rechtstreekse interactie gehad omdat we op hetzelfde moment bij de lift
stonden en ik na alle bedreigingen niet met hem in de lift wilde, dus hem
(ook nog) voor liet gaan. Een hele scheldkanonnade en bedreigingen en, wat
mij opviel, paranoia enbehoorlijk geobsedeerd met mij. Dat vond ik
griezelig. Ondertussen dure luchtreinigers aangeschaft en urig dat ik nooit
meer een raam open kan hebben. Nou long story short, dit weekend is hij
dus (on speed, ondertussen baan kwijt) full agro gegaan, bedreigingen,
snachts op de buitenmuur bonken en schreeuwen, mijn deuren en ramen
besmeerd met boter en ketchup en chilisaus en voor mijn deur gepist.
Meermalen politie geweest maar dan doet meneer dat hij niet thuis is en dan
gaan ze weer weg. Heb nu een AOL op mijn adres maar kan moeilijk 112 bellen
als hij langs mijn gevel heen en weer loopt, want "bedreigd is ook maar een
gevoel" zoals een van de agenten zei. Dat vond ik geen goede opmerking.
Kortom ik heb (nog) geen beeldmateriaal van zijn acties, vandaag ga ik
cameras plaatsen achter het raam, gericht op mijn ramen en deur, maar wat
kan ik zelf doen? Wat is mijn recht op zelfbescherming? Ik heb respect en
begrip voor de politie maar waar wachten we op? Op dagelijkse basis zinnen
als "ik maak je helemaal kapot, ik heb je hier zo over de rand (we wonen 7e
verdieping), het kost maar 150 € om je koud te laten maken"(zo weinig? waar
bestel ik dat?) etc doen wel wat met een mens. Woensdag ga ik aangifte
doen.
Overlast wietrokende buurman
Moderator: Moderatorteam
Overlast wietrokende buurman
Binnengekomen bericht via contactformulier:
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Overlast wietrokende buurman
Overlast van uw buurman is in de eerste plaats een zaak van de verhuurder. De polite reageert op incidenten maar de werkelijke aanpak ligt bij de verhuurder en de rechter. De verhuurder moet u het woongenot bieden, wat door de buurman wordt verstoord. het is dan aan de verhuurder de buurman daarop aan te spreken en zonodig de huur op te zeggen en de rechter toestemming te vragen de woning te ontruimen.
Klaag dus niet aleen bij de politie maar ook bij de verhuurder, zoals je reeds hebt gedaan en blijf dat doen. Je staat altijd sterker als er meerdere bewoners zijn die overlast ervaren. Dat maakt het voor de woningbouwvereniging en de rechter duidelijk dat het niet een individueel geschil is en objectiveert de overlast. Overlast moet nu eenmaal ook aannemelijk gemaakt worden. Praat dus ook met andere buren en vraag deze hun klachten door te geven aan de woningbouw.
Met voldoende bewijs kan de woningbouwvereniging bij aangetekende brief in gebreke worden gesteld het woongenot te leveren en kunnen ze gesommeerd worden dat binnen 2 weken alsnog te doen.
Klaag dus niet aleen bij de politie maar ook bij de verhuurder, zoals je reeds hebt gedaan en blijf dat doen. Je staat altijd sterker als er meerdere bewoners zijn die overlast ervaren. Dat maakt het voor de woningbouwvereniging en de rechter duidelijk dat het niet een individueel geschil is en objectiveert de overlast. Overlast moet nu eenmaal ook aannemelijk gemaakt worden. Praat dus ook met andere buren en vraag deze hun klachten door te geven aan de woningbouw.
Met voldoende bewijs kan de woningbouwvereniging bij aangetekende brief in gebreke worden gesteld het woongenot te leveren en kunnen ze gesommeerd worden dat binnen 2 weken alsnog te doen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
-
Gast
- Infopolitie Gast
Helaas woont buurman tegen het trapportiek aan en zijn boven en onder zelden thuis. Dus ik ben helaas de enige die klaagt.
Maar als ik op zijn Facebook kijk vertoont hij dit gedrag (verslaving, bedreiging) al sinds minstens 2011. Ergens moet dus dossier van hem liggen. Ook helaas lag dit weekend "het systeem" eruit bij de politie, aldus jullie aanwezige collega, en had hij dus geen flauw idee wat er allemaal speelde.
Maar als ik op zijn Facebook kijk vertoont hij dit gedrag (verslaving, bedreiging) al sinds minstens 2011. Ergens moet dus dossier van hem liggen. Ook helaas lag dit weekend "het systeem" eruit bij de politie, aldus jullie aanwezige collega, en had hij dus geen flauw idee wat er allemaal speelde.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Van de bedreigingen kunt u uiteraard aangifte doen. Het moeten dan wel bedreigingen zijn die strafbaar zijn gesteld in het Wetboek van Strafrecht. Niet elke opmerking die als bedreigend wordt ervaren is ook een bedreiging naar de letter van de Wet.
Uiteraard moet wel bewezen kunnen gaan worden dat de buurman de bedreigende uitlatingen heeft gedaan. Als het uw woord tegen de zijne is zonder getuigen dan zal uw aangifte niet tot vervolging gaan leiden. Als politie kunnen we maar 5 jaar terug kijken in de systemen. Zaken uit 2011 zien we dus niet meer.
Uiteraard moet wel bewezen kunnen gaan worden dat de buurman de bedreigende uitlatingen heeft gedaan. Als het uw woord tegen de zijne is zonder getuigen dan zal uw aangifte niet tot vervolging gaan leiden. Als politie kunnen we maar 5 jaar terug kijken in de systemen. Zaken uit 2011 zien we dus niet meer.
Stay safe out there.