Meenemen van goederen terwijl de andere partij niet in huis is

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
L. S. TS
Infopolitie Gast

Meenemen van goederen terwijl de andere partij niet in huis is

Ongelezen bericht door L. S. »

Ik ben nu in een echtscheiding, we zijn met gemeenschap goederen getrouwd. Mijn ex is op 22 november stiekem uithuis gegaan toen ik op het werk was. Toen ik terug van mijn werk kwam, trof ik het laatste 3 verhuisdozen in de garage. Toen vertelde hij dat hij per die avond wonde hij niet meer in onze echtelijke woning. Volgens hem, had hij alleen zijn kleding en persoonlijke spullen meegenomen.
Op 25 november was ik een weekend weg met de kinderen om een tante in Arnhem te gaan bezoeken. Toen ik terug kwam alle goederen die in de garage was (gereedschapskist vol met gereedschappen, een gravelbike, wielren fiets), documenten van het huis, verzekeringen polis en mijn paspoort waren weg. Ik had geen kennis dat hij 3 dagen nadat hij uithuis was terug zou komen om deze goederen zonder toestemming en overleg mee zou nemen. Let wel op dat deze goederen buiten mijn paspoort tussen ons 2 verdeeld moeten worden.
Mijn vraag is kan ik een aangifte tot diefstal indienen?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Meenemen van goederen terwijl de andere partij niet in huis is

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

L.S., als je een bericht plaatst moet het eerst goedgekeurd worden voordat het zichtbaar wordt. Daar svp op wachten en niet een 2e bericht plaatsen.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

U kunt wel aangifte doen van diefstal door uw kennelijk aanstaande ex man echter kan er geen vervolging plaatsvinden.
In de Wet staat namelijk dat dat in gemeenschap van goederen getrouwde personen niet van elkaar kunnen stelen.
U zult dus in het kader van uw echtscheiding, eventueel via een voorlopige voorziening, "uw" goederen terug moeten vragen.
Dat zal dan beperkt zijn tot persoonlijke papieren zoals uw paspoort, uw pasje van de zorgverzekeraar etc.
Alle overige niet persoonsgebonden goederen zullen via de boedelscheiding verdeeld dienen te worden.

De politie is geen gratis bemiddelaar in echtscheiding conflicten.
Stay safe out there.
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Opmerking van moderator Hilde

Waarmee de vraag beantwoord is en op slot kan.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gesloten