2de Strafpunt Termijn

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Joran TS
Infopolitie Gast

2de Strafpunt Termijn

Ongelezen bericht door Joran »

Hoi,

Helaas ben ik voor de 3de keer aangehouden met alcohol in het verkeer, dom, stom, noem maar op, maar ik kom hier niet voor een preek. Ik heb al veel op internet gezocht, maar kan niet echt een passend antwoord vinden.

Even kort uitleg over de 1ste situatie, veroordeeld, strafpunt gekregen noem maar op.

2de situatie, (3 jaar later) aangehouden met scooter, onder de 0.8 geblazen, dus zou mijn strafpunt ‘vernieuwd’ (lees; opnieuw ingegaan) zijn.

Afgelopen keer ben ik aangehouden met meer dan 1,3%, dit zou betekenen dat dit mijn 2de strafpunt zou moeten zijn. Tot op heden (inmiddels paar maanden na de zitting) heb ik nog niks gehoord over een strafpunt, en wel over de rest van mijn straffen.

Het OM heeft mijn rijbewijs ook teruggestuurd omdat mijn rijontzegging is opgeheven.
Dus inmiddels mag en kan ik rijden, totdat het 2de strafpunt word toegekend.

Ik ben een beetje verward door mijn situatie. Misschien kan hierop iemand uitleg geven? Ik denk dat ik vooral moet afwachten tot het 2de strafpunt word toegekend maar heeft iemand een idee hoelang dat kan duren? Bij mijn vorige punt kreeg ik die tegelijk met de veroordeling.

Alvast bedankt!
Joran
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: 2de Strafpunt Termijn

Ongelezen bericht door MotoRon »

Kom je uit België Joran, en heb je een Belgisch of een Nederlands rijbewijs
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nee ik kom niet uit België, gewoon uit Nederland.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Geen idee hoe lang dat kan duren. Lang is het enige zinnige antwoord op die vraag.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je het steeds over procenten (ik mag hopen dat je promille bedoeld) hebt, terwijl wij in Nederland werken met microgram per liter uitgeademde lucht (μg/l). Dat staat ook in het proces verbaal, dat komt ook terug in je verhoor en dat is ook wat er letterlijk op de ademanalyse weergegeven wordt.

Hoe komt dat?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Het OM moet het CBR informeren zodra de uitspraak onherroepelijk is geworden. Dat kon nog wel even duren want iemand moet daarvoor in de computer een vinkje zetten zodat de melding brief wordt aangemaakt.
Stay safe out there.
Gesloten